video kaartDag

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo verhoeven

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Dag, ik heb een AMD R Athlon 1.1 GHz,256 MB ATI Radeon VE 32 Mb TV out,20 GB harde schijf (18 GBbeschikbaar),en ik wil een video kaart kopen maar welke,niet veel verstand van,ik wil alleen video films van mij zelf op DVD zetten,VHS systeem.
Films zoals kinder en trouw films,met wat voor een geheugen kan ik dan redelijk uit de voeten.
Groet Theo.

Welkom op helpmij.

Als ik het goed begrijp ga je filmpjes bewerken op jou computer.
er zit nu een videokaart in die goed werkt.
Waarom dan een andere kopen.
Ik zou het geld in een grotere harddisk stoppen, je hebt namelijk wel een paar GB nodig voor het bewerken van video bestanden.

is 18 gig niet genoeg als je een capture kaart koopt die opneemt in real-time zo werk ik toch

Aha dat had ik er niet van begrepen.
Ja dan is 18 Gig genoeg.

Neem de cinergy400 van terratec (+\- 70 Euro),

bron

Zoiets zocht je toch?

ps:pinnacle heeft ook mooie kaarten op de markt
google

dag, bij mij weten zit er geen video kaart in mijn computer,en als hij erin zit waaronder kan ik hem dan vinden?
model computer, imedia 5105 A RW van Packard Bell.
dank groet theo.

Geen videokaart??:confused: Je hebt nou toch beeld op je computer?

Je kunt dit nakijken bij apparaatbeheer! Rechtermuisknop "deze computer"-->eigenschappen-->in systeemeigenschappen klik je op tabblad hardware-->daar klik je op apparaatbeheer-->bij beeldschermadapters (in het menuutje) staat jouw videokaart!!!

daar staat Radeon 7000 series ,daar blijkt wel uit dat ik er niet zo veel van weet,maar kan ik daar wel iets mee ,kan ik daar de video op aansluiten en daar mee aan de slag kunnen of hoe werkt dat en waar kan ik de informatie halen.
ik heb wel een programma van Magix er op zitten waar ik video kan branden.en een ander met de naam Videostudio 7.
dus hoe moet het?
Groet theo.

Ik denk dat er hier een spraakverwarring is.

theo bedoeld met video een videorecorder en tarabass heeft het over een beeldscherm kaart.

cursusje video opnemen

video aansluiten

Je zult dus een videokaart moeten hebben met óf een composite-ingang(gele tulpstekker) of een s-video stekker! Om te bekijken of jou videokaart dit heeft zul je óf in de specificaties van je kaart moeten kijken, óf even achter op je computer (videokaart) kijken of je daar een gele tulpaansluiting of een s-videoaansluiting ziet!
Gezien jouw kaart zitten deze aansluitingen er al op...

bron

Tarabass ,ik heb een s-video aan sluiting gevonden aan de achterzijde ,ik heb de beschrijving geprint en even door gelezen,nu heb ik een video rec. merk Sharp VC-M71.
Aan de voorzijde zitten enkele aansluitingen waaronder

Line in 3
Video------L Audio R.
Aan de achterzijde ,audio out met 2 vrouwtjes met de kleuren rood en geel. R L

Waar moet ik nog meer naar kijken en wat moet ik kopen om dit allemaal aan elkaar te kopelen,ikweet dat ik er dan nog niet ben maar de start is gemaakt.Alvast bedank voor je hulp.

Line in 3
Video------L Audio R

Dit zijn (waarschijnlijk) dus inputs, en hier heb je dus niets mee van doen! Echter weet je zeker dat de video-aansluiting een input is? Als het een output is zou dat het namelijk een stuk makelijker maken!

Is dit niet een output, en je weet ook zeker dat er geen gele tulpstekker (video-output) op de achterkant zit, dan zul je een kabel moeten kopen met aan de ene kant een scart-aansluiting en aan de andere kant een s-video stekker! Je lokale pc-boer weet dan waarschijnlijk wel welke je moet hebben, hiermee zend je het beeld dus vanaf je scart van je video naar de s-video van je videokaart!

Aan de achterzijde ,audio out met 2 vrouwtjes met de kleuren rood en geel. R L

Dit zijn dus je audio-uitgangen! Deze sluit je aan op de input van je geluidskaart. Waarschijnlijk heeft je geluidskaart drie stekkers(kleine "koptelefoonstekkers"). Deze hebben allemaal een symbooltje, één met een microfoontje (dat is je microfoon-ingang), en twee met een ruitje met een ruitje met een pijltje! Een daarvan heeft een ruitje met een pijltje in het midden van het ruitje (naar binnen), dat is je ingang(deze is volgens mij blauw van kleur!) Hier moet je dus een kabel voor hebben met aan de ene kant twee tulpstekkers en aan de andere kant een kleine "koptelefoon" stekker!

Wat ook een optie is, is een scartblokje! Deze heeft een video-uitgang en twee audio-uitgangen. Sluit op de audio-uitgangen dan "kabel met een dubbele tulp met aan de andere kant een klein "koptelefoonstekkertje" voor in je geluidskaart-ingang. Op de video-uitgang een kabel met aan de ene kant een gele tulp en de andere kant een s-videostekker!

Hoop dat je me begrijpt, want het is een heel verhaal geworden! Heb ook nog wat site's voor je...

site 1 site 2

je videokaart heeft toch wel een line in, hoe zou je anders je beeld van video naar pc brengen

of wil je van pc naar video?
lijk mij een beetje onduidelijk.

Mannen, ik ben naar een computer shop gegaan en me daar voor laten lichten wat het beste was voor mijn probleem ivm video films op een cd of dvd zetten,ik was een leek, dus heb een video kaart gekocht en een kennis opgetrommeld die er verstand van moet hebben en alles is geinst. en ga er nu mee beginnen met oefenen.
Hartelijk dank voor julie hulp,komen er nog problemen ,ik weet julie te vinden.Spec Tarrabass.
groet theo.

Goed zo.. :thumb:
Hoop dat je er veel plezier van hebt en we horen het wel mocht je tegen problemen aanlopen!

Ik ben er weer,en jullie zaten te wachten he?, ik heb alles geinstalleerd en rond gekeken nu ben ik geintresseerd hoe ik het video signaal op de harde shijf krijg.
Na ik hoop goed te zijn voor gelicht,nu het volgende vanuit het gele audio kanaal v/d video speler een kabel aan gesloten op het gele audio kanaal van de kaart,<TV CARD 7134 WDM TV TUNER,alles geinst.
Dan krijg ik het bedienings app TV CAPTURE CARD modus ding,maar daar heb ik geen handleiding bij gekregen om er mee te werken,wat is nu de volgende stap,waar of wie heeft zoiets,heb zitten zoeken maar ik weet niet welke ik moet hebben.
ben pas een paar jaar bezig met dit soort dingen eerst foto,s nu wil ik met video kijken wat ik kan ,ik ben pas 57 dus ik moet nog veel leren. groet Theo.

Dag, nou ben ik toch bijna 3 uur bezig met van alles te proberen om mijn video kanaal op de pc te krijgen maar het lukt me nog steeds niet.
ik heb alles uit geprobeerd wat Steve geschreven heeft maar het gaat niet.AVI io trail gedownl. en geinst.krijg ik de melding rode button <kan geen kontakt maken met de capture divece >.
word gebruikt door Web tv enz. Nu kijk ik bij app -beheer onder beeldscherm adaptor daar staat mijn Radion 7000 VE kaart en niet mijn video kaart,die staat onder besturing geluid en video spelletjes,is dat goed?

Wat nu?.
Theo.

Na veel hulp van het forum en veld werk in
mijn omgeving is het probleem nu op gelost.
Als je er niet veel van weet is dit een goede oplossing,
bedankt voor jullie hulp.
Theo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan