Video laat zien hoe spyware IE lek misbruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Besturingssysteem
Win 11 Enterprise
Office versie
O365 Enterprise
Spyware installeert zich vaak zonder dat de gebruiker het weet of ziet op zijn of haar computersysteem.

Er zijn echter programma's die niet zo onopgemerkt te werk gaan en het beeld bombarderen met nieuwe vensters, pop-ups en andere meldingen. Veel spyware maakt gebruik van lekken in Internet Explorer waardoor het zich eenvoudig op kwetsbare computers kan installeren. Benjamin Edelman besloot om te kijken welke spyware van software lekken misbruik maakt en hoe lang het duurt voordat de computer onder deze digitale rotzooi zit. De PC die Edelman gebruikt is niet voorzien van Windows XP Service Pack 2, daarmee zouden de getoonde infecties zich niet kunnen voordoen. In de 8 minuten durende video (WMV) is te zien hoe door het bezoeken van een paar pagina's spyware als 180solutions, BlazeFind, BookedSpace, CashBack by BargainBuddy, ClickSpring, CoolWebSearch, DyFuca, Hoost, IBIS Toolbar, ISTbar, Power Scan, SideFind, TIB Browser, WebRebates, WinAD en WindUpdates zich via een lek in IE op het systeem installeren.

Video: Klik hier

Bron: helpmij.nl:)

Laatst bewerkt:
Kweenie, hier werkt 'ie gewoon?

Zal het nog eens proberen met een nieuwe download.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Weer niks. Kan het zijn dat ik codecs mis? Waar kon je ook alweer zo'n hele set downloaden?

www.divx.com pluk ik altijd wat vanaf en dan werkt alles weer :).

Bij mij speelt ie gewoon af ( winxpsp2 en winmediaplayer versie 10.)
Nachtmerrieachtige video btw!!
:eek:

Geplaatst door hendricus
Bij mij speelt ie gewoon af ( winxpsp2 en winmediaplayer versie 10.)
Nachtmerrieachtige video btw!!
:eek:

Jah cool he :D

......en daarom wacht ik ook met smart op de nederlandstalige versie van firefox zodat ik IE weg kan doen :)

Heb hem ook gezien en dit laat maar weer eens kan gebeuren als een (onwetende) gebruiker explorer gebruikt :rolleyes:

Geplaatst door DarkZen
Heb hem ook gezien en dit laat maar weer eens kan gebeuren als een (onwetende) gebruiker explorer gebruikt :rolleyes:

En geen virusscanner/firewall..

Geplaatst door yoowell
wanneer komt er een nl versie van firefox uit dan?

Volgens mensen uit de vertaalgroep is het vertalen klaar, het moet alleen nog worden gereviewed door de mensen van mozilla.org zodat het officieël op mozilla-europe.org gezet kan worden. Dat schijnt volgende week te gebeuren ivm vakanties.

Je kunt wel alvast de engelse versie downloaden en daarin de nederlandse vertaling als extensie downloaden als je niet kunt/wilt wachten, dat heb ik ook gedaan.

@topic
gruwelijk filmpje, leuk :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan