"VIDEO MODE NOT SUPPORTED" bij installatie van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geert77

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2007
Berichten
63
Hoi allemaal,

Tijdens het herinstalleren van mijn PC gaat er iets fout.

In het begin van de installatieprocedure gaat het scherm op zwart en krijg ik de melding: "VIDEO MODE NOT SUPPORTED"

Het is een Packard Bell iXTREME LIGHT 1611.

Het besturingssysteem dat ik probeer te installeren is Window XP Pro SP3.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Geert.
 
Heb je een nieuwe videokaart ofzo ? Misschien is er mis met je videokaart. Ik had het ook. Je moet misschien als je een losse videokaart heb gewoon hard induwen. Niet te hard !!! :p . Of je hebt de drivers niet geinstalleerd.


DarkBladeX
 
Het probleem is, dat ik de recover CD van de fabrikant kwijt ben.

Wanneer je dan een versie van XP installeert heb je volgens mij nog geen mogelijkheid om drivers te installeren?

Groeten,

Geert
 
Het probleem is, dat ik de recover CD van de fabrikant kwijt ben.

Wanneer je dan een versie van XP installeert heb je volgens mij nog geen mogelijkheid om drivers te installeren?

Groeten,

Geert

als je een nieuwe videokaart hebt dan lost een recovery niet veel op, want daar staan alleen de drivers van de originele videokaart.
 
Wat heb jij nou voor een soort videokaart ? Videokaart van je moederbord of gewoon een losse ? En die recovery cd kan je volgens mij op internet vinden. Typ gewoon het merk in van je pc en je vind het vast wel. Als het los is bijv. je hebt Nvidia Geforce 8800GTX dan ga je naar de site van www.nvidia.com en download je daar de driver. Zelfde is ook met ATI,Asus,XFX etc.


DarkBladeX
 
Hoe kun je dan drivers installeren als je nog geen besturingssysteem op de PC hebt staan?
 
Als hij toevallig ook nog een onboard heeft, kan hij de insteek-kaart tijdelijk verwijderen of uitzetten in de bios. Dan windows installeren op de onboard en later de insteek kaart (pci-e of agp) weer installeren met de juiste drivers!
 
Hoe kun je dan drivers installeren als je nog geen besturingssysteem op de PC hebt staan?

Ja dat ben ik ff vergeten. Je kan je videokaart uithalen (ALS HET EEN LOSSE IS)
Dan installeer je de bustiringssysteem via de moederbord videokaart (Die wordt
automatisch ingeschakeld als je de andere weghaald.)


DarkBladeX
 
Ja dat ben ik ff vergeten. Je kan je videokaart uithalen (ALS HET EEN LOSSE IS)
Dan installeer je de bustiringssysteem via de moederbord videokaart (Die wordt
automatisch ingeschakeld als je de andere weghaald.)


DarkBladeX

Dat is wat ik al zei...
 
Jah soms kan ik het niet volgen. Ik zit dagelijks of forums. Daarom ik heb forum ziekte :p


DarkBladeX
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan