Video naar DVD, hoe aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Ik wil met behulp van mijn dvd recorder videobanden op dvd zetten. Volgens mij kan dit maar hoe moet ik de hele boel aansluiten? Ik heb al gezocht met google maar kan nergens een duidelijke handleiding vinden.... Kan iemand mij helpen?

Alvast Bedankt!

p.s. of kan ik met deze laptop :http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/n...-12358242-72107831.html?jumpid=reg_R1002_NLNL de videobanden op de laptop zetten zodat ik ze ook nog kan bewerken?

Laatst bewerkt:
In principe moet je alleen een scartkabel tussen de dvd-recorder en de videorecorder aansluiten. Dan misschien nog het ingangssignaal kiezen op de dvd-recorder en op opnemen drukken. Mocht er op je dvd-recorder een firewire of usb uitgang zitten, dan kun je hem inderdaad ook op je laptop aansluiten. Je moet dan natuurlijk wel de goede software hebben om de beelden op te slaan en bewerken.

Stel dat ik het direct van mijn videorecorder op mijn dvd recorder opneem kan ik het dan vanaf die gebrande dvd op mijn pc zetten om het te bewerken? En zoja hoe dan? Kan ik het dan beter op een gewone dvd branden of op een dvd-rw? Wederom bedankt!!

Het ligt er denk ik aan welk programma je wilt gebruiken. Je kunt met Movie Maker ook een boel doen. Alleen weet ik niet of die met kant en klare dvd's aan de gang kan. Wellicht moet je het dan eerst weer omzetten om later weer, gemonteerd en wel, tot dvd om te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan