video omzetten naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

hreisch

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2003
ik heb van vivanci een USB video digitiser gekocht, met de bedoeling om oude video`s om te zettten naat DVD.
Mijn oude videorecorder heeft enkel coax en een scart.
het Vivanco kabeltje heeft een S-video en een chinch kabeltje, kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb om dit werkend te krijgen.

een verloopstuk van scart naar s-video ,in een scartkabel bevind zich ook de audio signaal deze zul je ook nodig hebben
deze verlopen zijn gewoon in de handel

In een s=video zit toch geen audio Dus van scart naar s-video heb je nog geen geluid Je hebt dus aparte audio kabels nodig vlgs mij

ik heb even `zo`n scart verloop stekker geleend dan heb ik wel geluid maar krijg ik nog geen video beeld.
ik zal waar schijnlijk nog een of andere driver moeten downloaden zodat ik de beelden van de video recorder kan zien, maar waar kan ik dit nu weer vinden.
op de site van vivanco vindt ik niets.

Geplaatst door hreisch
ik heb van vivanci een USB video digitiser gekocht, met de bedoeling om oude video`s om te zettten naat DVD.
Mijn oude videorecorder heeft enkel coax en een scart.
het Vivanco kabeltje heeft een S-video en een chinch kabeltje, kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb om dit werkend te krijgen.

Wel een beetje laat maar als je een scart gaat hallen met s-video en links en rechts audio en composite video aansluiting dan kom je al ver.
Met deze aansluitingen heb je meer mogelijkheden.

Groetjes Karinneke

zeg ik toch kost ong 5 euri en is zo groot als een luciferdoosje

dat met die driver kan kloppen
meesyal is dat iets met "wdm" driver en heeft geen goedkeuringscertificaat van microsoft

het video gedeelte heb ik werkend en kan ik ook opslaan maar met het audio gedeelte zit het nog niet goed ik hoor wel het geluid via mijn comp speakers maar met ulead videostudio 7 neemt hij het geluid niet op.

ik ken het programma niet maar ik denk dat je voor opnemen dan de verkeerde ingang hebt geselecteerd

ik heb het ook met movie maker geprobeert maar met hetzelfde resultaat

Ik heb een externe PCTV-usb2 van Pinnacle.
Daar sluit ik de UIT van de antenne-aansluiting van de videorecorder op aan (op de Antenne-IN van de PCTV) en ik kan beeld en geluid opnemen. Je moet wel het juiste kanaal instellen om het beeld binnen te krijgen, maar gebruiksaanwijzingen zijn er niet voor niets.
Het gaat goed, met behulp van Nero opnemen en DVD branden. Dit ding kost ca € 90 zover ik weet.

is het apparaat van hreisch ook eeen extern apparaat? via usb of zo

ja dit is ook extern met een USB kabel.
maar waarom het geluid niet wordt opgenomen weet ik nog syeeds niet, ook van vivanci heb ik nog niest gehoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan