video op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

annesjoukje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
1
Beste Mensen,
wat heb ik nodig om mijn oude video`s op dvd te branden. ik heb een video(die is niet aan gesloten we gebruiken hem niet meer. zijn hier handleidingen voor of speciale programma`s

gr Anne
 
Je zal een video capture kaart moeten kopen of een (nog makkelijker, maar duurder) mpeg-2 capture kaart en een converter voor scart (je videorecorder uitgang) naar s-video of composite en een tulp kabel voor het geluid. Die kabels kosten niet meer dan een paar euro.
Met een video capture kaart kan je compu videobeelden omzetten naar dvd mpeg-2 films of avi's.
Met een mpeg-2 capture kaart doet de kaart dit voor je (en belast dus je cpu niet).
Mijn ervaring is dat video capture kaarten nogal vaak problemen veroorzaken, waardoor je niet meer dan een paar minuten kan opnemen, maar er zijn hier vast mensen die andere ervaringen hebben. Zo'n kaartje kost je rond de 30 euro. Ik zelf heb een mpeg-2 kaartje en die was iets duurder, rond de 65 euro.
Je krijgt bij zo'n kaartje ook altijd allerhande software om te capturen en bewerken, maar vaak is dit nogal van matige kwaliteit en heeft het weinig opties, dus informeer jezelf goed of wees bereid een fatsoenlijk programma erbij te kopen. Als extra optie kan je natuurlijk ook gecapturerde avi's of mpeg's met vrije software omzetten, allen kost dit wat tijd om uit te vogelen, zie ook mijn tutorial: http://home.hetnet.nl/mr_1/0/okkel/avi2dvd/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan