Video opnameapparaat gezocht...

Status
Niet open voor verdere reacties.

foretress2

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik ben leiding van het videoteam van mijn school, en wij hebben tot heden onze opnamen op een oude(re) dvd-recorder opgenomen. De kwaliteit hiervan is echter vrij zwak, eigenlijk te slecht om goed uit te kunnen zenden/verkopen.

Nu zijn we dus op zoek naar een nieuw opnamemedium, die betaalbaar is voor een school (rond en het liefst onder de 300 euro), een ingebouwde hardeschijf heeft, een composiet-video ingang heeft (de welbekende geel/wit/rode tulpaansluitingen dus) en een hdd --> USB/SD kopieerfunctie heeft.

Zoiets dus: http://www.mavromatic.com/2008/01/gefen-tv-hd-personal-video-recorder-record-from-hdmi-source/ Natuurlijk is dit te duur, en meer dan we nodig hebben (hoeven geen HD). Dus weet iemand hier een goedkopere variant van?

Bij voorbaat dank,

Lars

Je zou ook een gewone computer met een videograbber kunnen gebruiken... Hier is de enige die ik zo snel kan vinden. Zo hoef je het niet eerst op de dvd-recorder te zetten, en daarna ook nog op de computer.
Als je het voor onder de 10 euro ook nog wil kunnen doen, dan moet je dat zeggen, dan zoek ik een linkje in China (duurt wel 2 weken voor het hier is, en je hebt PayPal nodig)

Excuses, ik ben niet helemaal duidelijk geweest over wat we doen met het videoteam.

We hebben namelijk een videosysteem voor live-opnamen, en hier willen we dus een nieuw opname-medium voor. Hieronder een kleine uitleg over het systeem.

Systeem.jpg

Het gaat dus over live opnamen, dus met een computer is de kans op falen te hoog. Daarom nu dus nog een keer de vraag van hierboven:

Hallo allemaal,

Ik ben leiding van het videoteam van mijn school, en wij hebben tot heden onze opnamen op een oude(re) dvd-recorder opgenomen. De kwaliteit hiervan is echter vrij zwak, eigenlijk te slecht om goed uit te kunnen zenden/verkopen.

Nu zijn we dus op zoek naar een nieuw opnamemedium, die betaalbaar is voor een school (rond en het liefst onder de 300 euro), een ingebouwde hardeschijf heeft, een composiet-video ingang heeft (de welbekende geel/wit/rode tulpaansluitingen dus) en een hdd --> USB/SD kopieerfunctie heeft.

Zoiets dus: http://www.mavromatic.com/2008/01/ge...m-hdmi-source/ Natuurlijk is dit te duur, en meer dan we nodig hebben (hoeven geen HD). Dus weet iemand hier een goedkopere variant van?

Bij voorbaat dank,

Lars

Hoezo zou de kans op falen met een computer te hoog zijn? Een DVR is ook gewoon een computer, hoor. Het verschil is dat daar andere aansluitingen op zitten, de videograbber is ingebouwd, en hij langzamer is.
Zolang je er niet aan gaat klooien, heb je nergens last van. Gewoon iets betrouwbaars als Linux er op draaien, en je hebt nergens last van...

Ik heb meerdere van deze 'videograbbers' paketten gehad, en altijd was de software zo onstabiel als een olifant die op een drumstokje balanceert. Daarom ben ik daar niet zo happig op en was ik op zoek naar één van de bovenstaande apparaten die (vrijwel nooit) problemen vertonen. ;)

Zoals je al gemerkt heb, vind ik een pc betrouwbaarder. Maar als jij liever een DVR hebt, zoek ik die voor je op!
Dit is er eentje van +- 90 euro, kan opnemen vanaf composite, heeft verschillende uitgangen en een tuner. Ik weet niet precies hoe je die uitzendingen op wil slaan (usb, dvd etc.), want hij heeft geen dvd-speler (maar volgens mij wel USB).

Dank voor het opzoeken, maar niet precies wat ik zoek eigenlijk...

Zelf heb ik hier ook aan zitten denken en ik had ze zelf ook al opgezocht, maar het probleem met deze kastjes is de tv-ontvanger die er in zit. Hierdoor is de usb-fuctie 9/10 keer uitgeschakeld zodat je geen programma's kan kopiëren naar een usb. Waar ik op zoek ben is een kastje die puur en alleen opneemt, en een 'kopieer naar usb' functie heeft...

Hmmm... Als ik het goed begrijp is dit dus hetzelfde als doe dongels? Hier zit namelijk (voor zover ik kon vinden) geen hardeschijf in. Hoe werkt dit dan anders als een videograbber dongel?

Je kan er een USB opslagapparaat in steken...
Toch blijf ik er bij dat het handiger is om alles via 1 pc te doen: camera's op een pci-kaartje aansluiten, waarna de pc het opslaat en naar een beelduitgang stuurt. Maar dat is mijn mening, en aangezien er al spullen voor zijn...

Die usb aansluiting is voor een 'host', een computer of dergelijken dus.

en okay een pc kan handig zijn, maar het 'vast loop' risico van de software moet absoluut 0,0% zijn... En het punt is dus dat we alles live mixen, en dus niet alle camera's apart opnemen, daarom hebben we juist zo'n apparaat nodig. ;) Zijn er degelijke pci-kaartjes om een videosignaal mee op te nemen? Ik kan ze namelijk niet vinden...

Wikipedia zei:
host, allowing other USB devices like a USB flash drive, mouse, or keyboard to be attached to them
.
Ik begrijp je punt 100%, daarom gebruik ik zelf liever ook geen USB apparaten voor dat soort dingen, maar geïntegreerde dingen. USB adapter voor 4 camera's Of hebben ze geen echte composite? Maar meer een soort coax? Dan kan ik deze vinden. Volgens mij wordt dat ook standaard gebruikt voor dat soort camera's...
edit: dat kan, alleen dan wel met 3 van deze

Laatst bewerkt:
Weer hartelijk bedankt, ik ben kennerlijk geen ster in googlen... ;) Echter komt er een voorgemonteerd signaal uit ons mengpaneel, één gele tulp, één rode en één witte tulp dus. Die PCI kaartjes zien er wel netjes uit, alleen heeft geen van allen één gele + één rood/witte ingang, wat we dus nodig hebben.

Hmm, het enige dat ik kan bedenken om dat op te lossen is door een splitter op de rode en witte tulpkabels te doen, en dat in de microfooningang van de pc te steken...
Waarschijnlijk kan je dan voor het opnemen microfoon (line) als geluidsbron selecteren...

Ik zal het voorstellen aan het degene die erover gaat. Hartelijk dank voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan