video opnamen - avi bestanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter tonl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tonl

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2004
Ik heb van mijn sony digitale videocamera een half uur opname naar mijn vaste schijf geexporteerd. Het is opgeslagen als een avi-bestand. Een half uur opname is ruim 9 gigabyte ruimte. Hoe kan dit?. Moet ik het overzetten naar een andere bestandsnaam zodat het minder ruimte in beslag neemt. Normaal is 60min. opname 3.35 gigabyte volgens een dvd-cd.

Rustig aan ton

Helaas kun je niet toveren door extensies te veranderen.

Ik weet niet waar je mee captured, maar zonder compressie klopt dat wel hoor.

Je moet dus een programma hebben dat van je avi een mpg bestand maakt of een DVD maak programma, die er vob's van maakt.

Je kunt veel info vinden op de site van Tazman.

Je kunt ook kiezen voor DivX, maar dan moet je DVD speler (standalone) wel DivX aan kunnen. Je PC zal de film wel kunnen spelen.

Eric.

Bij mij is 2 uur(120 min) 1.5 gb..

Probeer op google te zoeken voor Avi to .mpeg
of Avi to another extension

de oplossing

Met nero-burning gaat het vanzelf. Het AVI bestand wordt automatisch bij het branden naar de dvd-cd omgezet naar mpeg.
bedankt voor de reacties.

kwaliteit niet al te best

Ik heb dus met Nero het AVI-bestand gebrand naar MPEG bestand en op cd gezet maar bij het afspelen op de dvd speler blijkt dat de kwaliteit niet denderend is. Hoe kan dit??

Ik wist niet eens dat nero dat kon

Ik gebruik zelf:

Ulead Video Studio 9
Pinnacle studio 9
en DVD creator van Intervideo

Ulead is probleem loos, kan dvd's inlezen en onderteund Dolby. Menu maken vind ik lastig

Pinnacle kan alles behalve Dolby geluid. Ze zeggen dat hij het kan, maar loopt gillend uit de pas. Makkelijk menu's maken, film lichter of donkerder maken, snelheid aan passen en ga zo maar door. Maar kan niet overweg met door ulead gerenderde files (kan ze wel opnieuw renderen). Veel opties bij renderen.

DVD Creator, bijna idiot proof, kan alles en doet het goed. Leuke overgangen, die de concurentie niet heeft. Je heb geen mogelijkheid de film donkerder of lichter te maken. Dus geen fancy tools. Je kunt hier een trial versie downloaden, werkt dacht ik 15 dagen.

Eric.:thumb:

P.S. heb er vele gehad, zoals ze ook bij bol.com te krijgen zijn voor een 30 euro, maar dat is rommel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan