video powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

joram

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
Hoi

Ik heb een powerpointpresentatie gemaakt, en daar wil ik nu enkele video-bestanden invoegen.

Het probleem hierbij is dat de presentatie op CD komt te staan :( en moet op iedereen z'n computer af te spelen zijn (ook al is de driveletter E:, F: of D:. Dus dit is de vraag: kan ik die videobestanden niet gewoon laten linken naar mapnaam/bestand (dus geen driveletter ervoor) of gewoon insluiten in powerpoint?

Uit de "help" van Powerpoint.............

Video's invoegen in dia's
Geef de dia weer waaraan u de video wilt toevoegen.

Wijs Films en geluiden in het menu Invoegen aan.

Voer een van de volgende handelingen uit:
Als u een video uit de Clipgalerie wilt invoegen, klikt op Film uit galerie, zoekt u de gewenste video en voegt u deze vervolgens in.

Als u een video van een andere locatie wilt invoegen, klikt u op Film uit bestand, zoekt u de map met de video en dubbelklikt u vervolgens op de gewenste video.

Er wordt een bericht weergegeven. Als u de film automatisch wilt afspelen zodra u naar de bijbehorende dia gaat, klikt u op Ja. Als u de film echter alleen wilt afspelen wanneer u tijdens de diavoorstelling op de film klikt, klikt u op Nee.

Als u een voorbeeld van de film wilt weergeven in de normale weergave, dubbelklikt u op de film.
Tip U kunt ook de afspeelinstellingen wijzigen. Zo kunt u bijvoorbeeld de video laten herhalen of er een animatie-effect aan toevoegen.

..............of is dit niet wat je zoekt?

Invoegen geen probleem, powerpoint zoekt z'n link niet op de cd. Bijgevolg wordt het filmpje niet afgespeeld
Dus dit was het: D:\mapnaam\bestand
Dit wil ik: mapnaam\bestand
of: insluiten in het pps-bestand zelf

Dat programma fixlinks is een demo en doet niks. :( ik moet dat ding kopen

Je hoeft dat programma niet te hebben, want er staan andere (gratis) oplossingen bij.

Groetjes,
Bennie

To avoid linking problems:

Pick (or create) the folder you want to store your presentation and movies/sounds in. Save your presentation to that folder.
Copy sound and movie files to the same folder.
Insert the sounds and movies into your presentation from that folder.
When you move the PPT file to another computer, be sure to move all the movie and sound files too. As long as you put them in the same folder as the PPT file, the links will usually not break.

By following these steps, you force PowerPoint to create "pathless links" -- links that point to just the linked file name, not the path. When PPT sees these, it looks for the linked file in the current folder, which is almost always the one where the PPT file itself lives. Result: the links don't break.

tuurlijk, en dan opslaan vanop CD zeker :rolleyes:? Neen, dit is geen oplossing:(, maar toch bedankt bennie:)!

En toch zou zo moeten werken. Lees anders de berichten in deze thread.

Groetjes,
Bennie

Misschien kun je iets met een volgende workaround:
Maak met het DOS-commando subst een mapping naar een map op de cd-rom, bijv. :

subst p: d:\presentatie

In Powerpoint koppel je dan de video vanaf de 'p:-schijf'. Je hoeft dan alleen maar op de pc waar de presentatie gaat draaien die mapping met subst aan te (laten) maken, dit kun je met een batchbestandje de gebruiker zelf laten doen.
Het is niet de ultieme oplossing, maar hopelijk goed genoeg.
Ik werk zelf vaak met Subst om gesplitste databases zowel thuis als elders te kunnen gebruiken en het bevalt goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan