Video probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexian

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2005
Hey mensen,
mijn probleem is als volgt:
telkens als ik een spel wil spelen.
dan doet hij het even, loopt volledig soepel. maar dan ineens stopt hij ermee. soms blijft het beeld hangen. maar soms krijg ik allemaal rare kleuren in beed. het geluid blijft ook hangen dan.

ik heb een Nvidia FX 5700
p4 3.4 ghz
1024 mb ram
windows xp home.

kan iemand mij hierbij helpen??

bij voorbaat dank

Kijk even of je videokaart nog goed koeling krijgt (cooler draait, de kast niet te warm).

al geprobeerd.
heb zelfs de kast open gedaan en een ventilator erop gezet.
maar het probleem bleef :(

yep, nieuwste drivers.

cpu wordt ook niet te warm
met de ventilator erop was de hoogste temperatuur die ik zag in speedfan 40 graden. dus dat kan het niet zijn

:rolleyes: Kan het niet zijn dat je CPU ooit ernstig heet is geweest, heb het zelf ook een keer gehad door een slechte koeler.
Nadat er een goeie koeler inzat deed de PC het verder prima alleen met gamen stond hij op de vreemdste momenten ineens knakkie vast en het geluid bleef dan ook in een loop hangen.
Als een CPU eenmaal heel heet is geweest dan is er toch iets beschadigd wat dan bij zware belasting ( games ) naar boven komt :confused:

Geplaatst door Paintje
:rolleyes: Kan het niet zijn dat je CPU ooit ernstig heet is geweest, heb het zelf ook een keer gehad door een slechte koeler.
Nadat er een goeie koeler inzat deed de PC het verder prima alleen met gamen stond hij op de vreemdste momenten ineens knakkie vast en het geluid bleef dan ook in een loop hangen.
Als een CPU eenmaal heel heet is geweest dan is er toch iets beschadigd wat dan bij zware belasting ( games ) naar boven komt :confused:

Dat zou ik niet zo durven stellen. Een CPU werkt of werkt niet. Een tussenstap is volgens mij niet mogelijk.

Geplaatst door Paintje

eeeeeh nu maak je me wel bang.....

maar ik kan me niet indenken dat hij heel warm wordt.. zoveel doe ik neit tegelijk. en spellen moet hij makkelijk aankunnen

Om dat van je CPU uit te sluiten kun je proberen om je vires scanner, Ad-awere. Spyboth , Defragmeteren eens allemaal tegelijk aan te zetten zodat hij heel veel moet werken ,als dat goed gaat is het niet je CPU!!

Mijn CPU is meerdere malen boven de 80*C. geweest en draait nog als een zonnetje..

Geplaatst door XP_PC
Mijn CPU is meerdere malen boven de 80*C. geweest en draait nog als een zonnetje..

Dan kan je daar een eitje op bakken. :)

Goed voor het eitje, maar niet voor je processor.

Ik blijf er nod steeds bij : een CPU is ok of is defect. een middenweg bestaat er niet. Heb jij per toeval een AMD CPU ?? die worden nogal heet en kunnen wat verdragen. Heb zojuist de temp van mijn cpu bekeken en die bedraagt, na 12u werken 26°. Wat mij wel even verontrust is de temp van mijn HD. Die zit rond de 50°.
Maar ik ga morgen wel een cooler bij plaatsen.

De nieuwste P's worden ook erg heet hoor.

Maar nee, het is een P IV 1.7 Ghz.

slechte cpu

@vanzwam,

Een processor hoeft niet alijd wel of niet te werken. :)

Ik heb meegemaakt dat een Cleron 600 dusdanig kaopt was dat ik soms uren komen gamen maar dar een simpele muisverplaatsing het systeem deed vastlopen.

Eer ik dat probleem gevonden had was ik bijna compleet grijs geworden. :(

Geplaatst door Paintje
Kan het niet zijn dat je CPU ooit ernstig heet is geweest, heb het zelf ook een keer gehad door een slechte koeler.......
....Als een CPU eenmaal heel heet is geweest dan is er toch iets beschadigd wat dan bij zware belasting ( games ) naar boven komt
Dit verhaal gaat niet echt op, daar het hier om een Pentium 4 gaat(zie eerste bericht). Deze hebben een beveiliging tegen te hoge temperaturen.

@Alexian,
Ben je niet met overklokken van je videokaart bezig geweest?
(Symptomen lijken er aardig op)
Videokaart al eens uit het slot gehaald en het slot voorzichtig schoongeblazen?

Staan de RAM instellingen in het Bios niet te krap?
(RAS, CAS)

jullie zitten hier voortdurend bezig over de hardware:p maar ik vraag me eiglijk af om wat voor spellen het gaat: gedownload, gekopieert of origineel:p in het eerste geval verwondert het mij niet dat hij kan vastlopen: slegte download

Geplaatst door skelle
jullie zitten hier voortdurend bezig over de hardware:p maar ik vraag me eiglijk af om wat voor spellen het gaat: gedownload, gekopieert of origineel:p in het eerste geval verwondert het mij niet dat hij kan vastlopen: slegte download

:rolleyes: Uitgesloten, slechte download > niet te instaleren / vastloper met error melding of spel uitklappen naar desktop.

PC rete vast en geluid in een loop > meestal CPU in een error lus :confused:
Overclock symtonen van de video kaart gaan meestal gepaard met raar lijnen in het beeld of blokerige vlakken en dergelijke, ik blijf er bij... CPU naar zijn grootje ook al doet hij het buiten de games om prima

Error Loop.

Er begint een lampje bij me te branden.

Speel je die spellen online? maak je gebruik van Punkbuster?

Mvg.

Laatst bewerkt:
Re: Error Loop.

Geplaatst door tron
Er begint een lampje bij me te branden.

Speel je die spellen online? maak je gebruik van Punkbuster?

Mvg.

Dan wordt je toch alleen gekict, geen vastloper?

Punkbuster en online games

Punkbuster geeft problemen bij sommige hardware combinaties.

Vooral Wolfenstein ET is er berucht om.

Zoek maar eens via Google.

Hier

Bv.

Mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan