video/ sharescreen doet het niet & Skype update automatisch oudere versies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fixumi

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
91
Ten eerste laat ik maar eerst zeggen: in deze vraag heb ik het over Skype for desktop en niet over Modern Skype(die speciaal voor Windows 8(.1) is gemaakt).

Sinds ik skype(7.0.0.102) op mijn windows 8.1(desktop) pc heb sinds een paar maanden doet de video en sharescreen optie het niet, hij geeft niks weer maar ik kan wel een scherm zien van de persoon waarmee ik videocall.
Dus ik had gedacht, ik download een oudere versie(ik dacht iets van rond versie 6.14.0.104) van skype en hopen dat de video het wel doet.
Yaay hij doet het bij de oudere versie, maar..... hij update automatisch weer naar de nieuwere versie zelfs al heb ik automatic updates uitgeschakeld via Skype options.

Mijn desktop pc(windows 8.1) heb ik in mijn eigen woning staan(Adres A, waar ik altijd ben) en ik heb ook een laptop bij mijn ouders thuis(Adres B, waar ik bijna nooit ben).
Op mijn laptop pc(windows 7, die ik liever thuis laat op adres B) doet video en sharescreen wel met versie 7.0.0.102.
Zelfs al is mijn windows 8.1 veel nieuwer dan die windows 7 laptop, die van windows 8.1 heeft dus problemen met video en sharescreen op de nieuwe skype versie.
Ik heb mijn webcam die ik voor video wil gebruiken ook met andere programma's getest en daarmee doetie het wel zonder problemen, volgens mijn idee heeft de nieuwe Skype versie problemen er mee.

Ik heb geen idee hoe ik het videoprobleem kan oplossen.
Voor tegen het automatisch updaten heb ik wel iets gevonden(zie link hier onder), maar ik weet niet hoe dat moet en of dat ook gaat werken.
http://community.skype.com/t5/Windows-archive/I-want-to-turn-off-automatic-updates/m-p/51626#M5809

Bij het stukje van
If in your firewall the outgoing packet-filter blocks 204.9.163.158 (in Jan 2012: 204.9.163.247), attempts to....


In het kort:
Ik wil dus
A. Probleem met video/sharescreen oplossen dat het in de nieuwere skype versie op windows 8.1 werkt
en/of
B. Zorgen dat de oudere skype niet zomaar gaat updaten op een of andere manier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan