Video signaal streamen van Pc naar TV via je netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

2knarf

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2011
Video signaal streamen van Pc naar TV via thuis netwerk.

Een maand geleden heb ik mijn TV gekoppeld aan mijn netwerk, om eigen gemaakte foto’s, video’s en films en muziek te streamen naar mijn grootbeeld TV.
Mijn tv is een Sony KDL 40W5500 TV, welke ik heb aangesloten op mijn netwerk met een Powerline adapter ( dus via het lichtnet ) Netgear XAV101, welke max 200Mbps. ( De werkelijke snelheid zal tussen 80 en 100Mbs liggen.)
Dit alles ging prima met fotos en muziek. Maar het streamen van video werkte niet.?

Na daarna heel wat gegoogled te hebben in diverse buitenlandse forums, kwam ik er achter dat ik niet enige was met dit video probleem. En dat niemand mij een oplossing kon geven.

Dus concludeerde ik dat dit probleem weleens aan mijn hardware zou kunnen liggen, welke weer inmiddels verbeterd zou kunnen worden. Zoals kabels, router en adapters. Want de techniek staat niet stil.

In welke volgorde zou ik dan het een en ander kunnen gaan verbeteren:

- Mijn Router Linksys WRT200G vervangen door een Gigabit dual band N router. Bijvoorbeeld met de Netgear WDR 4000.
- UTP oude kabel voor mijn netwerk vervangen door een nieuwe UTP cat6 kabel
- Mijn Powerline Netgear XAV101 adapter vervangen door een 1000Mbit/s adapter, met bijvoorbeeld Belkin Play PowerLine HD

PS Mijn OS op mijn PC’s zijn Windows XP en Windows 7.
Om te kunnen ‘’sharen” heb ik vooral gebruik gemaakt Windows Media Player 11 en 12.
Maar ook Tversity.
Mijn netwerk is zowel bekabeld als draadloos.

Bij mijn bovengenoemde vraag, ook de volgende vraag:
Bij wie werkt het streamen van video wel goed? En met welke apparatuur en/of software?
En wie heeft veel software ervaring met TV sharing.? Liefst met een Sony TV.

M.vr.gr.
Frank E.

Powerline adapters kunnen vaak niet goed overweg met video streaming dit omdat er teveel storing en beperkte bandbreedte is. De nieuwe devolo homeplug 500 mbps adapters kan je hier wel mee gebruiken trouwens. De techniek die daar in zit kan het gemakkelijk aan. Het zal niet aan je router of kabel liggen, die zijn snel genoeg om HD video te kunnen streamen, let er wel op dat er tijdens het streamen geen andere mensen zwaar zitten te downloaden of iets.

Laatst bewerkt:
Hallo LTD666,

Bedankt voor je info.
Heb je zelf deze Devolo 500Mbps in gebruik? Zo ja, wat is daarmee de werkelijke snelheid?
Zoals ik al eerder stelde dacht ik aan de Belkin met 1000Mbps fabrieks opgave.
De werkelijke snelheid is meestal 60% van de fabrieks opgave. Maar ik zou al heel te vreden zijn met 500 Mbps. Daarbij is de Belkin aanzienlijk goedkoper.

In beide gevallen zal je dan ook je router naar 1 Gigabit moeten gaan verbeteren. Zoals bv met bovengenoemde router genoemd.
Of je in dit geval ook nog de UTP kabel zal moeten veranderen, valt inderdaad te betwijfelen. Enige verdieping hierin zal noodzakelijk zijn.

Intussen heb ik zelf al gedeeltelijk mijn probleem en vraag opgelost.
Vanmiddag ontdekte ik namelijk dat mijn Sony TV niet alle mpg extensies lust. Wat trouwens Sony wel beweert.
Er zijn namelijk vele extensies met mpg zoals MPEG 1, MPEG2 en MPEG3. Alle zijn gecomprimeerde-video files, maar laten niet weten waarmee ze zijn opbouwd.
Gelukkig had ik 9 verschillende video's met mpg extensie, welke ik met een USBstick even op mijn Sony TV heb heb los gelaten.
Slechts 4 ervan speelde goed op mijn Sony TV, waarvan EEN zelfs met HD kwaliteit. De film Earth. Trouwens ook een prachtige film.

Deze 4 files heb ik gekoppeld aan de server's van mijn 3 computers op het netwerk dmv Windows MediaPlayer.
Waarempel, vanaf mijn 2 WiFi computers met Windos 7 verliep het streamen perfect. Dus ook de HD film.
Echter vanaf miin bekabelde PC met Windows XP ging het niet. Waarschijnlijk doordat XP standaard geen openbare folders heeft.???

Conclusie:
Mijn huidig hardware werkt goed. Maar kan beter.
Maar probleem hoe moet je Windows XP gelijk als Windows 7 configureren met WMP, zonder openbare folders??

Gr.
Frank E.

Ik heb helaas geen verstand van software dus daar kan ik je helaas niet bij helpen. De reden dat ik devolo adviseerde is omdat alle fabrikanten de door devolo ontwikkelde standaard gebruiken en dus eigenlijk kopieen zijn van devolo.
Je netwerk kabel hoef je niet te upgraden, CAT5 wat je nu hebt liggen is prima en kan tot 1000mbps aan net als CAT6. Het enige voordeel bij CAT6 is dat er wat extra bescherming in zit tegen invloeden van buitenaf zodat er minder storingen kunnen voorkomen. Upgraden naar een Gigabit router zou ik zowieso wel doen want 100 Mbps is tegenwoordig toch echt te traad aan het worden.

Helemaal met je eens.
Je bedoelt denkelijk dat Devolo de eerste ontwikkelaar en fabrikant was van 1000mbps met Powerline.
En daarop een standaard licentie heeft verkregen en vervolgens goed verkocht heeft aan diverse andere fabrikanten.
Maar door het grote prijs verschil tov Belkin Play PowerLine HD heb ik duidelijk mijn twijfels of Belkin werkt met de licenties van Devolo.?

Maar los hiervan. Gebruik je zelf deze devolo homeplug 500 mbps adapter En hoe is jouw ervaring ermee? En snelheid?
En welke router heb jij ? Die zou daarna vervolgens weer een bottleneck zijn.?

Maar ik ben het helemaal met je eens dat ik mijn 2 Powerline adapters moet verwisselen/toevoegen met 2 adapters met de hoogste snelheid wat er nu te koop is.

Zelf heb ik geen Devolo in gebruik, mijn eigen router is op dit moment een draytek 2130n maar op een andere locatie gebruik ik weer de linksys e4200. beide prima producten, de draytek is wel wat steviger en heeft meer firewall mogelijkheden. Het zou goed kunnen dat Belkin een eigen standaard gebruikt, als het je een goed gevoel geeft moet je daar gewoon meer gaan werken. Persoonlijk heb ik het niet zo op merken als Belkin. Die vallen wat mij betreft in het rijtje budget oplossingen zoals sweex en sitecom. Leuk voor de prijs maar de betrouwbaarheid en kracht laat het op den duur altijd afweten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan