video/sound disturbance

Status
Niet open voor verdere reacties.

OkashiChan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
hallo

Sinds oktober 2013 heb ik een Asus (Asus N550JV). Aanvankelijk zeer tevreden van, maar het laatste half jaar toch wel wat miserie. Omdat ik hem echt heel hard nodig had voor mijn bachelor test, heb ik hem niet ingezonden naar Asus. Ondertussen is die bachelortest afgelegd en heb ik mijn laptop dus niet meer zo druk nodig, ik zou hem dan ook graag einde juni (na de theorieexamens) wél opsturen. Nu zou ik voor ik dat doe wel graag weten wat er fout mee zou kunnen zijn, dat ik Asus ook wat beter kan inlichten.

De problemen:
audiopoort kapot
laptop freeze

En het meest recente:
video/geluid distortion

Het is nu toch al een tijd dat heel af en toe als ik videos stream de zaak helemaal blijft hangen, maar dan ook echt enkel het beeld en het geluid van die video. Als ik de broser (Firefox) sluit zijn alle problemen direct weg. De video geraakt gewoon heel vreemd 'gepixeld' en ik krijg een geluid buzz.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

Jawel, heel de episode van Game of Thrones naar de zak.

Kan iemand helpen?

Gezien je cpu en het cpu-gebruik en de overige specs van de laptop ga ik denken aan een warmte-probleem...
Zo'n stream moet'ie makkelijk kunnen trekken dus ik zou eens onderzoeken of de laptop genoeg koelt..?

Hij voelt niet warm aan eigenlijk, zelfs niet lauw. Wordt veel heter als ik bezig ben in AutoCAD, Photoshop en Indesign en dan gebeurd er niets noemenswaardig. Trouwens wel een minder design van Asus. De warme lucht uitgang wordt wat verhindert doordat het scherm ervoor 'open klapt', plus, de batterij warmt heel erg op want die zit daar ook.

En welk programma gebruik je om te streamen..?
Firefox ken ik niet als zodanig aangezien ik zelf een mediaspeler gebruik binnen het netwerk voor dat soort activiteiten..

Het vreemde is dus dat ik bij Youtube geen problemen heb gekregen later vandaag. Wat natuurlijk puur toeval kan zijn, of het is toch specifiek iets... Ik gebruik geen programma om te streamen, is gewoon Flash player in de browser denk ik.

Dan verdient het de aanbeveling te controleren of alles up-to-date is voor wat betreft Firefox, Flashplayer, Java etc. ( oude Java-versies verwijderen ! )
Een makkelijk hulpmiddel daarvoor is Patch my PC.

Ik heb vandaag de hosts die ik town had geprobeerd op mijn tablet kunnen proberen en de storingen waren exact hetzelfde. Het lag dus niet aan mijn laptop (ik dacht van wel omdat ik zeker zeven hosts had geprobeerd en verschilende browsers)

De andere problemen zijn natuurlijk nog niet van de baan maar die veroorzaken hopelijk niks tot mijn laptop bij Asus is.

Deze vraag is dus beantwoord, dankjewel! Ik ben echter op de mobiele versie en zie zo direct niet waar ik dit kan aanduiden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan