Video wall met TV's en pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Dag allemaal,

ik heb me de afgelopen dagen helemaal suf gezocht en gelezen aan draadjes en artikelen op heel veel sites, maar kom er toch niet helemaal uit :confused:

Ik wil graag met een pc één videobeeld afspelen op een "wand" van vier flatscreens. Ik denk momenteel aan vier 42" HD schermen om een beetje indrukwekkend plaatje te maken en om vanaf een afstandje ook goed zichtbaar te zijn. Het is eigenlijk het alternatief voor een beamer die niet goed functioneert in een sterk belichte ruimte.

Voor zover ik nu heb kunnen achterhalen zou ik er zijn met een PC met twee videokaarten die beide een dvi en een hdmi uitgang hebben, dan een dvi naar hdmi stekkertje en vier cdmi kabels en "presto". In W8.1 zou ik dan het bureaublad moeten kunnen uitbreiden over de vier scherm en zo het videobeeld in een keer in orde moeten hebben.

Of maak ik hier ergens een denk fout?
En komt de resolutie nog wel OK over of krijg je zo (als het zo werkt) dan een mega korrelig beeld?

Voor de volledigheid, de schermen hoeven geen verschillende beelden te kunnen laten zien, want dan kom je volgens mij wel uit in allerlei Matrox kaarten en/of andere extern apparatuur.

De video's kunnen MP4's , AVI's of MPEG's zijn, maar wellicht ook gewoon een promo DVD die in het laatje wordt gepropt.

Dank voor de input!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan