Video weergave in I.E.7

Status
Niet open voor verdere reacties.

FataMorgana

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Na een zoekactie van een paar uur waag ik er toch maar even een nieuw topic aan want ik kom er niet helemaal uit...

Met de komst van I.E.7 worden videobestanden op websites niet automatisch afgespeeld.
Nu heb ik juist een videobestand (avi) op de index geplaatst...
Er blijkt een beveiligingsinstelling aangepast te moeten worden waarin je aanzet dat video's automatisch afgespeeld mogen worden.
Maar ik kan moeilijk een dikke regel opnemen op m'n index waarin ik bezoekers vraag een 'ingewikkelde' handeling uit te voeren als ze het willen zien...

Ik gebruik de dynsrc tag.

Een optie was ook de embed tag maar dan opent een komplete mediaplayer op het scherm en dat vind ik ook niet mooi.

Bestaat er nog een andere optie om de avi (of welke anders) zonder problemen en toeters of bellen automatisch bij iedereen te laten afspelen?
Waarbij ik het dus ook niet prettig vind als bezoekers eerst een plugin moeten downloaden, activeringselement moeten aanzetten, etc. Het moet gewoon meteen werken!

Ik ben geen websitebuilder, maar ik denk dat je zoekt:
IE7, Extra, Internetopties, tabblad Beveiliging, knop Aangepast niveau. Controleren of geselecteerd is: "Video's en animaties op een webpagina weergeven die geen externe mediaspeler gebruikt." Als je bezoekers die optie hebben ingesteld, moet het lukken.

Edit: dat is niet echt het antwoord dat je zoekt, maar ik denk dat gebruikers van IE7 geen andere methode tot hun beschikking hebben om jouw avi als streaming-video te kunnen zien. (Het is uiteindelijk een beveiliging die ingebouwd is door Microsoft en die de gebruiker bewust moet uitschakelen).

Laatst bewerkt:
Ik ben geen websitebuilder, maar ik denk dat je zoekt:
IE7, Extra, Internetopties, tabblad Beveiliging, knop Aangepast niveau. Controleren of geselecteerd is: "Video's en animaties op een webpagina weergeven die geen externe mediaspeler gebruikt." Als je bezoekers die optie hebben ingesteld, moet het lukken.

Dat bedoel ik met:
Er blijkt een beveiligingsinstelling aangepast te moeten worden waarin je aanzet dat video's automatisch afgespeeld mogen worden.
Maar ik kan moeilijk een dikke regel opnemen op m'n index waarin ik bezoekers vraag een 'ingewikkelde' handeling uit te voeren als ze het willen zien...

Die dikke regel zoals je het nog even haarfijn uitlegt wil ik dus NIET op mijn index!

Die dikke regel zoals je het nog even haarfijn uitlegt wil ik dus NIET op mijn index!
Ho, ho,ho..:) ik zeg niet wat jij wel of niet op je index moet zetten. Ik leef me in in je vraag en breng onder woorden hoe het naar mijn idee feitelijk in elkaar zit.
Klachten bij Microsoft. :) Maar wacht op een website-bouwer, misschien ziet hij een andere mogelijkheid. Succes.

.... Maar wacht op een website-bouwer, misschien ziet hij een andere mogelijkheid. Succes.

Daar wacht ik inderdaad op want ik vermoed dat er veel websitebouwers met dit probleem geconfronteerd zijn. Daarom mijn vraag... Die ook onder 'websites maken' staat en niet onder Internet Explorer. Maar goed, het was vannacht al laat he... :p Bedankt in elk geval voor het inleven. ;)

Misschien bezoekers de gelegenheid geven om in hun browser (IE, FF, Opera) hun eigen speler te gebruiken? WMP, Real Player, Quicktime? Dus niet de bezoeker moet zich aanpassen aan de site, maar de site past zich aan aan de bezoeker? Je ziet, ik blijf meedenken. :)

Misschien bezoekers de gelegenheid geven om in hun browser (IE, FF, Opera) hun eigen speler te gebruiken? WMP, Real Player, Quicktime? Dus niet de bezoeker moet zich aanpassen aan de site, maar de site past zich aan aan de bezoeker? Je ziet, ik blijf meedenken. :)

Ja dat kan dmv de 'embed' tag.
Heb ik gisteren geprobeerd; dan start de avi binnen de pagina de standaard mediaplayer van dat systeem op.
Nadeel vind ik dan de navigatiebalk van de player... Bij mij was dit de MS Mediaplayer 10 en dan zie je onderin een hele balk met volume, stoppen starten, etc.
Voor een startpagina (index) vind ik dit storend.
Ik wil het liefst het filmpje tonen zonder toeters en bellen zoals ik al eerder aangaf...

Maar je hebt gelijk, dit is een optie als het in ieder geval zichtbaar moet zijn.

Ik zal nog even de link geven dan heb je een indruk waar ik mee bezig ben:
http://www.derest.net

Wie geen filmpje ziet gebruikt dus IE 7 met de eerder genoemde instelling NIET aangepast! ;)

Mijn testen maakten het gebrek in IE7 inderdaad zichtbaar. Al rondkijkend: behalve zo'n embedded methode wordt ook erg veel gebruik gemaakt van Flash. Tegenwoordig heeft praktisch elke bezoeker Flash Player 9 aan boord. Is dat iets?

NB: mooie, strakke site.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan