(video) weergave probleem monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

somshulpnodig

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2008
Hallo,

Ik heb een probleem (vooral) met het afspelen van video's. De weergave kwaliteit is, vergeleken met een tijd geleden, slechter geworden. Ik heb sinds enige tijd een 24 inch hd monitor. In het begin was de kwaliteit super, maar nu niet meer. Ik heb veel zitten "rommelen" met de bijgeleverde software waarin je o.a. rgb waarden kunt instellen en kunt kalibreren. Kan dit de scherpte/kwaliteit in video's sterk verslechteren? Ik vind het lastig om te bepalen of het een pc of een monitor probleem is. Ter verduidelijking een screenshot van een YouTube video. Weergaven hebben soms blokjes zoals in de afbeelding (bedoel niet de pixels) of zijn van slechte kwaliteit.

Alvast bedankt.

IMG_2715(2).jpg

Laatst bewerkt:
Kan je grafische kaart het wel zeker aan of vergt het te veel? ( geef even specificaties ) Van je hele systeem zou fijner zijn.

Anders download de nieuwste drivers voor de kaart en Reboot.
( Uit de screenshot haal ik niet heel veel, Wat moet het eigenlijk zijn ? )

Anders installeer de software opnieuw en reset de instellingen. De Instellingen aanpassen zou het probleem kunnen zijn.
Tevens reset de Monitor naar auto configuratie.

Hallo, hierbij de specificaties.

Item Details

Windows: Windows Vista Home Premium Edition Service Pack 2 (Build 6002)
Memory (RAM): 3326 MB
CPU Info: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz
CPU Speed: 2327,1 MHz
Sound Card: Luidsprekers (Realtek High Defi |
Display Adapters: ATI Radeon HD 2600 XT | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver
Monitors: 1x; Algemeen PnP-beeldscherm |
Screen Resolution: 1920 X 1080 - 32 bit
Hard Disks: C: 288,0GB | D: 10,0GB | M: 465,7GB
Manufacturer *: Dell Inc.
Product Make *: Inspiron 530
Motherboard *: Dell Inc. 0RY007

Met de screenshot wilde ik laten zien dat het geen scherpe weergave was van een youtube filmpje. Op een volledig scherm ziet 1080p er eerder uit als 480p.

ik zal om te beginnen eens een schone installatie doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan