Videobewerking PC (800€)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loeri

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Ik ga binnekort een nieuwe pc in elkaar steken aangzien mn laptopje met een dual core echt achteruit gaat voor games en foto/videobewerking..

Nu twijfel ik nog steeds tussen een i5 en een i7 maar het zal wss een Intel Core i5 3570K worden.
Zou een i7 veel verschil uitmaken?

Ik twijfel nu nog meer aan een goede grafische kaart voor video bewerking en foto bewerking met full HD filmpjes.
Maar graag speel ik natuurlijk af en toe een spelletje zoals World Of Tanks!

Welke video kaart zou het best hierbij passen?
Ik dacht aan een HD 7850 of een GTX 560 Ti

En zou een voeding van 500W voldoende zijn? Ik ben niet van plan om te overclocken.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dus alleen moederbord processor en videokaart nodig rest heb je?

Geef ook even aan welke programma's je denkt te gebruiken. Een i7 kan uitmaken, maar aangezien je hint op "simpelere" bewerkingen is dat waarschijnlijk niet van toepassing.

Als moederbord zou ik Asrock Z77 Extreme4 of een Asrock P67 Pro3 nemen. (twijfel ik ook nog tussen :confused: )
De Asrock P67 Pro3 kost bijna 50€ minder, weet niet als er echt zo n groot verschil is bij moederborden.

Vooral Adobe programmas (Elements, Photoshop, After Effects) maar met tamelijk veel plugins! Wat het nog zwaarder maakt..

Maar ben de laatste tijd ook begonnen met game-development, UDK als programma dus.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dus wederom gaat het alleen om moederbord processor en videokaart?

De meeste programma's die je noemt gebruiken standaard GEEN videokaart voor de bewerking (hoewel de nieuwste wel ondersteuning bieden). Ze maken veelal ook geen gebruik van multi-proces ondersteuning. Als je alleen WoT speelt zijn je genoemde kaarten dan ook behoorlijk overkill, maar het kan natuurlijk nooit kwaad voor de toekomst.

De i7 bied als geheel genomen niet echt veel voordelen, behalve voor specifieke plugins.

Ja Modag, processor en videokaart..

En ja ik zou graag nog een paar jaar kunnen gebruik maken van de videokaart.
Alleen weet ik dus niet precies welke kaart..

Je kunt je aan beide niet echt een buil vallen. De 560ti wordt waarschijnlijk later dat jaar vervangen door een opvolger. de 7850 is net de nieuwe generatie van AMD. beide zijn ruim voldoende voor gemiddeld game verbruik en kunnen nog wel een tijdje mee.

Ja, in mn eerste bericht sprak ik nog over een voeding van 500W is deze voldoende als ik 1 van de 2 kaarten zou gebruiken?
Heb ondertussen al wat zoekwerk vericht over de gtx 560 ti en de 7850, blijkt dat de 7850 wat minder verbruikt en zowat overal betere prestaties heeft.

Maar dan lees je dat Nvidia Geforce kaarten beter werken met een intel processor dan een AMD kaart met een intel processor?

Dat laatste is totale onzin. Als dat al waar was is dat jaren geleden. Zowel ATI en NVIDIA hebben om en om slechte kaarten en problemen met bepaalde versies. Over het algemeen is nvidia sneller, maar veel duurder voor wat je er voor krijgt. Heel kort door de bocht is nvidia interessant(er) als je 200 euro of meer te besteden hebt aan je videokaart. Minder is AMD bijna altijd de betere keus.

Nu veranderd de markt natuurlijk dagelijks en NVIDIA lijkt met de nieuwe generatie wat actiever ook het lage en midden segment aan te willen spreken, dus mogelijk is het over een half jaar weer helemaal anders.

500 W voedingen zijn, mits van een degelijk merk, bijna altijd voldoende voor ongeclockte systemen met een enkele videokaart.

Heb net het omgekeerde gelezen op verschillende site dat de AMD HD 7850 beter presteert dan een GTX 560 Ti.
Heb dus al pc besteld met de volgende specs:
Antec Three Hundred Midi Tower Black 1 €49,95
ASUS ATI HD7850-DC2-2GD5 PCIe 1 €235,00
CoolerMaster Silent Pro M II 620Watt 1 €84,95
Corsair Vengeance 8GB Kit (2x4GB) DDR3/1600MHz C9 1 €45,95
BARRACUDA, 1TB,SATA,3.5",7200RPM,16MB 1 €82,95
ASUS P8H77-V LE 1 €89,95
Core i5-3570K 3.4GHz 6MB LGA1155 1 €209,00
Met btw komt het dus uit op rond de 800€, lijkt me wel een goed systeem? :)

Volgens mij komt dat toch overeen met wat ik in mijn vorige post schreef? (onder/ tot ongeveer 200 euro is AMD bijna altijd de betere keuze). Hoewel, zoals ik ook al aangaf lijkt het erop of dat in te toekomst misschien gaat veranderen.

De prijs van de videokaart lijkt me wat hoog, maar ook weer niet overdreven te veel. De voeding kun je nog makkelijk 30 euro op besparen (als je niet alles extreem gaat overclocken). Als je die 30 euro in het moederbord stopt kun je mogelijk een z77 moederbord inpassen ipv de h77. de z77 is veel geschikter voor je gekozen CPU

je kan niet overklokken met een H77 moederbord
dat terwijl je wel een unlocked processor hebt gekocht

Ik ga niet overklokken, ben niet van plan om iets kapot te maken :rolleyes:
Ik wil gewoon de turbo mode van de i5 kunnen gebruiken en op asus site staat er dat dit moederbord namelijk Intel turbo ondersteunt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan