Videocamera kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Zit erover te denken om een nieuwe videocamera te kopen.... en zag toevallig dat er bij de mediamarkt nu een actie is....
En vraag me af wat nu het verschil is tussen bijv. een camera als http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SONY-HDR-CX200E-Zwart,10259,365308,283171.html voor 225 euro
of een iets duurdere als bijv. http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/PANASONIC-HC-V700-3D-Ready-Zwart,10259,365308,295423.html voor 429 euro.

Wil het liefst wel echt in kwaliteit kunnen filmen, en als 429 echt beter is dan ben ik ook wel bereidt dat ervoor te betalen.
Maar dan wil ik wel graag zeker zijn dat het wel dat extra geld waard is. Iemand enig idee?

Volgens mij maakt het helemaal niets uit, maar dat ben ik :p. Persoonlijk heb ik een FZ100 fotocamera gekocht met Full HD videomodus. Prachtige camera, alleen ik gebruik het filmen toch niet veel. Misschien een idee om toch voor een fotocamera te gaan met videofunctie of gebruik je al lang een videocamera?

Een gelijkwaardig toestel aan dat heb ik al, en film ik al jaren mee.
Maar merk bijv. bij snelle bewegingen dat het beeld best wel schokkerig is soms, en wil qua kwaliteit eigenlijk nog een stapje verder.
Zeker aangezien ik mijn camera heel veel gebruik.

Een schokkerig beeld ligt toch grotendeels aan het feit dat je de camera niet stil genoeg houdt. Ik weet het , het is lastig, maar met een hoop oefening kan je 'm toch wel redelijk stil houden, en als de IS dan aan staat, dan zie je amper dat hij niet op een statief staat. Het kost mij ook een hoop moeite, maar het gaat bij mij ook steeds beter.
Maar dat schokkerige beeld ligt aan het feit dat de beeldjes afzonderlijk bewogen zijn, je kan dat ook oplossen door een kortere sluitertijd te nemen (>1/60s).

Succes!

Is er niemand die antwoord op mijn vraag weet?
Dat schokkerige komt niet door te snel bewegen, de camera heeft geen IS, en kan geen kortere sluitertijd aan.
Vandaar dat ik de overstap wil maken naar een echte camera, in plaats van via me fotocamera.

Ah, je hebt een camera met een slechte videofunctie. Kijk, er zijn tegenwoordig camera's waar je handmatig alles kan instellen, en daar kan je heel goed mee filmen. Maar om antwoord te geven op je vraag, moet ik eerst even wat gaan zoeken.
Ah. Ik zie nu al dat die Panasonic passieve 3D heeft (dus zonder 2 verschillende sensors)

Eigenlijk moet je testfilmpjes kijken om het verschil te kunnen zien, ik zie dat nog niet gelijk, maar die Sony heeft wel een middelmatige kwaliteit. Kan ook komen door mijn laptop, die kan geen hd aan :p.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan