videocamera/pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjon

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2001
Hallo,
Ik probeer mijn films vanaf de videocamera (dv) over te zetten op de pc via een firewirekabel.
Al na 5 KB stopt het overzetten. De videocamera loopt wel door.
De camera kan wel bediend worden mbv de pc, er is dus wel een verbinding, want de film wordt ook teruggespoeld op het DV-bandje in de camera.
Weet iemand misschien wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?
Mvg, Marjon

Heb je wel genoeg ruimte op de schijf waar je het naartoe weg wilt schrijven?

Heb je wel alle benodigde software geinstalleerd en de juiste stuurprogramma's?
Kijk ook eens naar deze thread.

ja, alles is geinstalleerd en er is genoeg ruimte, ik heb een harddisk van 500 GB, voor het grootste deel leeg.
Het overzetten lukt héél even, dan stopt het.
Op internet heb ik gelezen dat meer mensen hier last van hebben.

Misschien dat dit kan helpen, ik moet altijd mijn camera op het netstroom aansluiten voor ik beelden naar de pc kan overbrenegen. Met alleen de accu gaat dit bij mij niet. Ik weet niet hoe jij het doet maar het proberen waard misschien...

Dank voor de tip, ook dit heb ik zonet uitgeprobeerd, maar helaas....

In welk formaat sla je je beelden op? Als je dit in DV-formaat doet kan je eens proberen om je video's in mpeg 2 over te zetten. Als je dit later op dvd wilt branden moet het zowieso geconverteerd worden naar mpeg2. Of je dit nu doet tijdens het over zetten of tijdens het maken van een dvd maakt niet veel uit. Alleen neemt mpeg 2 veeeeel minder plaats in dan DV

dat kan ik nog niet kiezen, ik kan geen beelden opslaan, heb dat ook nog nooit gedaan.
Ik heb een nieuwe camera, een nieuwe firewirekaart en -kabel en heb alleen nog beelden op DV-bandjes staan.
De verbinding is goed, want er wordt af en toe een heel klein stukje beeld op de pc gezet, maar meestal (ik heb het al 50 keer geprobeerd) helemaal niks. Wel kan ik de camera via de pc bedienen (terugsspoelen) vanuit Movie Maker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan