videocamera's

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruterink

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2003
Ik wil een nieuwe digitale videocamera aanschaffen van sony, is er iemand die mij kan helpen een keus te maken?

:D enorm veel keus,

rond welke prijs? harde schijf, tapes, dvd's, flask-kaarten....

Zit te twijfelen tussen deze 2; Sony DCR-SR32 en deze Sony DCR-HC47.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de Sony DCR-HC47. Maar omdat ik er niet veel verstand van heb weet ik niet wat ik zal doen. Omdat de Sony DCR-HC47 met bandjes werkt lijkt mij dat ivm het lang bewaren tbv backup beter. Maar ja ........ ik weet het niet zeker.
Hier ,
http://www.kieskeurig.nl/nl/product...26B004EF78F~A2BC32C76228CA1EC12572650032D75D#
heb ik ze naast elkaar staan, maar ik kom er niet uit!

De DCR-HC47 zou ook mijn keus zijn.

Ik zou in ieder geval voor een camera met dv-tapes gaan, dit geeft nog altijd de beste kwaliteit, de beelden die met een dvd of harde schijfcamcorder opgenomen worden worden bewaart met een compresietechniek en compressie = minder kwaliteit. Dit zal je ook merken wanneer je beelden onder dv-formaat opslaat op de pc. een uurtje film is al rap 10 gb terwijl een uurtje aan mpeg2 (DVD) misschien maar 3 Gb is. Wil je veel gaan bewerken dan is een dv-tape ook aangeraden, proffesionele camera's werken ook met deze tapes.

Enorm bedankt. Dat tape beter is wist ik niet. Loop nu al dagen lang aan iedereen raad te vragen.Je hebt mij nu over de streep getrokken. Bedankt voor de goede raad en uitleg.:thumb:

Mijn excuus om zo "in te breken", maar mijn (kleine) vraag is niet zo groot.

Je komt tijdens het maken van je keuze veel verschiilende opslagmedia tegen.
HD
DVD
DV-bandjes.

Maar wat zijn nu de voor en nadelen van welk media. Ik begrijp nu dat een bandje qwa kwaliteit het meest geschikte is ?

Ik ben ook een beetje aan het rondneuzen voor een camera ..

Mijn excuus om zo "in te breken", maar mijn (kleine) vraag is niet zo groot.

Je komt tijdens het maken van je keuze veel verschiilende opslagmedia tegen.
HD
DVD
DV-bandjes.

Maar wat zijn nu de voor en nadelen van welk media. Ik begrijp nu dat een bandje qwa kwaliteit het meest geschikte is ?

Ik ben ook een beetje aan het rondneuzen voor een camera ..

HD = high definition, dit is de resolutie waarmee je beeld wordt opgenomen, geeft superieur beeldkwaliteit. Je hebt HD-camera's met dv-tapes,dvd, en harde schijf. Tapes geven de beste kwaliteit omdat daar niet gecomprimeerd wordt.

Verder kan je nog kiezen tussen camera's met 1 CCD of 3 CCD's, 3 CCD's is natuurlijk beter, hier krijgt elke primaire kleur een eigen CCD toegewezen wat betere kleuren en opnames maakt bij "slecht" licht. Vroeger vond je 3 CCD's enkel terug in dure professionele cameras maar nu vind je die ook terug bij erg betaalbare huis en tuin camcorders.

DVD schijfjes is volgens mij helemaal niets. Persoonlijk heb ik liever DV-bandjes. Vooral omdat het bewaren prettiger is, ik heb tot op heden Hi8 bandjes en ook al zijn ze 6 jaar oud ze geven nog perfecte beelden, en als je een harde schijf als opslag hebt moet je telkens weer je filmpjes op een dvd zetten en of die na zoveel jaar nog goed zijn weet ik niet. En "Road Dogz" geeft op je vraag ook een heel duidelijk antwoord. Het juiste(beste) merk camera kiezen is ook veel werk, je bent aangewezen op de ervaring die de mensen er mee hebben.

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan