Videochip in BIOS uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smoothie

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Hallo Helpmij'ers :D

Ik heb wat problemen met mijn videokaart want als ik de driver installeer valt mijn beeld weg. Ik heb wat gezocht op internet en zag dat je eerst de videochip uit moet schakelen in je BIOS. Ik heb dit geprobeerd maar ik zie nergens die videochip staan vermeld in mijn bios :confused:

Weet iemand misschien hoe hij heet? Ik kon dit aan info vinden:

VGA Grafische Adapter
Chip Rev
Moederboard: Nvidia nForce 650i SLI

Ik kan hem echt niet vinden in mijn bios :confused:

Kan iemand plz helpen, ik heb de pc pas nieuw en heb bijna niks kunnen doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
de Nvidia nForce 650i SLI heeft geen onboard kaart daarom vind je deze ook niet.
er moet iets anders aan de hand wezen.
om welke beeld kaart gaat het ?

A

Op dit moment wordt hij bestuurd door een VGA grafische adapter maar ik heb 2x 512 mb Nvidia 8800 GT als videokaarten en die moeten het dus gaan doen

zo als ik al zeg heeft deze geen onboard kaart.
als je sli wil draaien dien je eerst de driver te uninstaleren en de laaste versie te instaleren.
ik heb zelf de 650i sli voor iemand in gebouwd er zit echt geen onboard chipie op
ook in de handleiding woord niets gezegt over een vga chip op dit type bordje.
waar maak je dat uit op dan ?

maak screenshot of wat dan ook en post deze hier.

Laatst bewerkt:
Ik zal het denk ik wat beter uitleggen :p

Ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd met Vista. Er zit nog geen software/driver of wat dan ook op. Als ik mijn comuter opstart krijg ik een introductiecentrum. (Dit kan je overgens uitzetten met een vinkje) Daarop staat dat ik een VGA videocontroller heb. Dit moet natuurlijk mijn videokaart worden want die heb ik niet voor niets. Vervolgens installeer ik de driver van mijn videokaart en start de computer opnieuw op om het installatieproces te voltooien. Als mijn computer is opgestart komt het introductiecentrum weer en daar staat: Nvidia 8800 GT , mooi denk ik dus! maar dan een paar seconden later valt me beeld in "Sleeping Mode"

Dit is dus het probleem

Probleem Opgelost

Het probleem is opgelost! Het lag niet aan de voeding of aan mijn videochip maar het was gewoon een "bug" van windows vista. Een kennis las op een forum dat iemand met precies hetzelfde probleem vista opnieuw had geinstalleerd. Maar niet met 4gb werkgeheugen maar met 2gb, gek genoeg werkt dit, die andere 2gb die ik eruit heb gehaald kan je er dus gewoon weer bijprikken. Bug van Vista dus.

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan