videocontroller (vga compatibel) heeft geel vraagteken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bollebolle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2011
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht, maar ik krijg niet alles goed voor elkaar.

Het systeem ziet de nwe kaart wel en deze werkt ook correct volgens apparaatbeheer, maar bij videocontroller (vga compatibel) staat een geel vraagteken en klikken hierop geeft aan dat er geen stuurprogramma's voor dit apparaat geinstalleerd zijn en die kan hij ook niet vinden.

Er zit ook een onboard kaart in, die heb ik uitgezet in de BIOS, maar misschien niet goed ?

Verder dit gedaan:
- Met driver sweeper de drivers verwijderd van zowel de nwe kaart als van nvidia (de on-board)
- computer uitgezet
- computer aangezet
- drivers nwe kaart geinstalleerd
- computer uitgezet
- nwe kaart er in
- computer aangezet

Wat ik wel vreemd vind, is dat , ondanks dat ik met driver sweeper het nvidia-spul eraf gehaald heb, na de comp. aan/uit gehad te hebben, met driver sweeper toch weer nvidia - display zie staan, is dit normaal ?

Van wie is de nieuwe kaart dan? indien ook van NVIDIA is dit niet vreemd natuurlijk. Is de monitor wel aangesloten op de nieuwe kaart?

Hoi,

het gaat om de volgende kaart:

Ati Club 3D Radeon HD 5450 Noiseless Edition

(eentje die nvidia bijt zeg maar) :D

en de monitor is idd op de nwe kaart aangesloten

Je krijgt maar 1 controller te zien? Bij de "details" tab -> eigenschap -> hardware id, krijg je dan:

VEN_1002&DEV_68E1 of DEV_68F9 ?

Je krijgt maar 1 controller te zien? Bij de "details" tab -> eigenschap -> hardware id, krijg je dan:

VEN_1002&DEV_68E1 of DEV_68F9 ?

eh..... die van de VEN en de DEV gaan mij ff boven mijn pet, maar gelukkig heb ik het probleem inmiddels op weten te lossen; het bleek dat, bij het aan- en uitzetten, van de pc, na het verwijderen van alle nvidia spul, dit automatisch weer geactiveerd en geinstalleerd was, voordat de ATI kaart geinstalleerd en ingeplugged was, waardoor de onboard kaart weer op enabled was komen te staan in de bios.

De oplossing/goede volgorde was dus:
- eerst alle nvidia spul verwijderen
- dan de ATI drivers installeren
- pc uit
- ATI kaart er in
- pc aan
- onboard uitzetten in de bios
- pc daarna gewoon laten opstarten
=> geel vraagteken verdwenen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug