Videofilmpje van digitale fotocamera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum,

Graag wil ik het volgende aan u voor leggen.

Ik gebruik een digitale fotocamera Canon Powershot 70.

Ik heb daar op een videofilmpje van 3 minuten gemaakt.

Vraag: Met welk programma kan ik dit filmpje op de pc laten zien?

En hoe moet ik dat filmpje op de pc krijgen.
Ik gebruik een USB kabel van camera naar pc!

Graag uw reactie!

met vriendelijke groeten,

Jac Art

Bij het aansluiten van de camera op de pc met de USB kabel komt de camera in 'deze computer' te staan. Hier kan gewoon in gekeken worden en de filmpjes kunnen gekopieerd worden naar de harde schijf.

Het bekijken van de filmpjes kan gewoon met windows media player.

Als je windowsxp hebt zal de camera herkend worden en kun je zien wat er allemaal op de camera staat zo kun je alles over kopiéren.

Ik heb ook de Powershot A70.
Windows moet deze gewoon herkennen en de wizard openen. Is dat bij jou niet zo?

Videofilmpje van digitale camera

Geachte leden van het forum,

Dank voor uw reactie!

Ik gebruik eveneens Win Xp.
XP herkent de camera. Om foto's van de camera te copieeren
of te bewerken gebruik ik diverse programma's: zoals HP fot printing. Verder gebruik ik Realplayer, en Winamp maar deze laten de "bewegende" van mijn camera niet zien. Moet ik dan op de 70 nog bepaalde handelingen uitvoeren.
U geeft dat u dezelfde camera gebruikt. Hoe doet u dat?

Ik wacht met belangstelling uw antwoord af!

met vriendelijke groet,

Jac Art

Zoals ik al zei, als ik mijn A70 ansluit krijg ik de wizard van XP zoals je in de bijlage zult zien.
Ik klik dan op "volgende" en selecteer waar de afbeeldingen of filmpjes moeten komen te staan.
Vervolgens bekijk ik de filmpjes met de Mediaplayer van Windows.
Klik recht op het filmpje kies voor "openen met' en selecteer daar de Mediaplayer!

Laatst bewerkt:
Videofilmpje van digitale camera

Geacht forum,

Wederom dank voor uw reactie en de daaraan gekoppelde suggestie!

Ik denk dat bij mij het probleem is, dat de "Wizard scanner en camera" niet automatisch bij mij op het scherm verschijnt.

Hoe ik dat op moet lossen weet ik nu nog niet!

In ieder geval heb ik naar aanleiding van uw tips en suggesties de betrokken wizard handmatig geinstalled en dan werkt het uitstekend! Ik heb nu de wizard maar op het bureaublad gezet en roep het op als ik de camera aan heb gesloten. Misschien heeft u nog een suggestie in de richting van het automatisch verschijnen van de wizard?

Alvast dank!

met vriendelijke groeten,

Jac Art

Uh nee, waarschijnlijk heb je ooit eens in het verleden tijdens het aansluiten van je camera gekozent een ander programma de foto's moest ophalen en hoe je dat terugzet weet ik helaas niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan