Videogeheugen Probleem GTA IV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchelhal

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende videokaart:
ATI Radeon HD 6850 1GB GDDR5
Ik heb ook GTA IV.
Nu wil ik de settings aanpassen.
Maar daar zegt hij dat ik maar 885MB van de 1GB heb.
Ik heb al de commandline.txt met nomemrestrict.
Hoe kan ik dit geheugen vergroten?

Beste Mitchelhal,

Het is heel normaal dat je minder geheugen kunt gebruiken dan waar je werkelijk voor 'betaald' hebt. Bij het kopen van een 1TB harde schijf, zul je waarschijnlijk ergens in de 900 krijgen. Ik weet niet waarom dit is, maar het is gewoon zo.
Heb je last tijdens het spelen dat je minder geheugen kunt gebruiken?

mVg

jopi328

@Mitchelhal, 885 MB van 1 GB beschikbaar klinkt normaal, Windows gebruikt zelf ook een deel van het videogeheugen.

@jopi328, de capaciteit die fabrikanten opgeven is de ruwe (ongeformatteerde) capaciteit.

Vraag mij af WELKE problemen je ondervind met die game, lijkt mij dat die er helemaal niets van merkt.
En waar verander je die settings? als dat in de game zelf is lijkt mij dat logisch, wordt daar al geheugen van de kaart gebruikt.

Overigens over Terabyte en Tebibyte alhoewel dat geen ... te maken heeft met de vraag van de TS, tis hoe windows het ziet en de fabrikanten, ook zonder formateren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terabyte

@jopi328, dat is helemaal niet waar wat jij zegt. Bij videokaarten is 1 GB juist 1024 MB en dat kan je overal zien. Wat de TS bedoeld is ws. de hypermemory. Ik heb nog nooit van een videokaart gehoord die ipv 1024 MB 885 MB geheugen had, dat kan alleen bij een onboard kaart zo zijn. En een HD 6850 is geen onboard kaart maar een insteekkaart.

Ik heb het probleem inmiddels opgelost!
Door in commandline.txt availablevidmem 3.0 te zetten staat er nu 2995MB beschikbaar. Het heeft van het RAM 2GB weggehaald!
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan