Videogeheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre90

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Ik heb sinds een paar maanden een Dell inspiron 6400 laptop gekocht, deze bevat 2 gb werkheugen en een Nvidia 7300 grafische kaart (met turbo cache)....

Op de site van dell stond dat deze 256 mb had. Maar hij geeft aan dat hij er maar 128 bevat. Kan het zijn dat de kaart 128 mb van zijn eigen geheugen gebruikt en dat hij nog 128 onboard zou kunnen gebruiken. Want aangezien games steeds meer geheuge nodig hebben....:confused:

Ook komt er vast een reactie dat je hier niet mee kunt gamen, maar de games tot nu toe doen het allemaal perfect. :thumb:

En zou het dus kunnen dat ik het onboard geheugen kan uitbreiden, hoe moet ik dit dan doen.... want in 'bios' staat er niks zo ver ik kan zien:confused:

alvast bedankt :)

Dat stel je in het configuratiemenu van nVidia in, alleen is intern geheugen langzamer dan grafisch geheugen, dus denkelijk schiet je er niet veel mee op, enne, de games draaien toch?, zeg je zelf.:confused:

tot nu toe draaide ze wel ja.... mr nieuwe games is nieuwe eisen.... dus wilde ik het graag uitbreiden, maar waar moet ik dit instellen want ik heb geen idee waar ik dat kan vinden :confused:

Als dell duidelijk had vermeld dat de vga kaart 256 heeft en maar 128 blijkt te hebben..

Of dell heeft niet opgeled of uwe heeft niet goed gekeken.

ja het is inderdaad heel raar, maar bij het 'nvidia control panel' staat het volgende:

Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 623 MB
Toegewezen videogeheugen: 128 MB
Videogeheugen systeem: 0 MB
Gedeeld Systeemgeheugen: 495 MB

zou het zo kunnen zijn dat de kaart wanneer hij meer geheugen nodig heeft het gewoon leent van het intern geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan