Videogeheugen vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2013
Hoi allemaal,

Ik zou graag mijn videogeheugen willen vergroten van 64 MB naar 512 MB. Er staat bij Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1695 MB. Dus ik neem aan dat ik hier dan 512 MB van kan maken. Heb begrepen dat je dit in de BIOS kunt veranderen maar weet niet waar.

Ik heb een Dell Inspiron 560 met Windows 8.

Alvast bedankt.

Gr. Aleksandr

P.S. Ik heb 4 GB RAM

Waarom zou je dat willen veranderen? Want je prestaties worden er niet beter op.
Als namelijk een programma 512MB geheugen nodig heeft, dan gebruikt hij dat omdat het totaal beschikbaar grafisch geheugen meer is.
Als een toepassing meer dan 1695MB nodig heeft, dan heb je een probleem.
Je kan wel een nieuwe videokaart kopen (en een nieuwe voeding omdat je huidige dat niet zou trekken). Je kan voor minder dan 150 al een redelijke upgrade krijgen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou dit graag willen omdat mijn kinderen dan spellen beter kunnen spelen zoals Minecraft.

Gr. aleksandr

Hoi,

Het probleem is dat mijn videokaart ingebouwd zit op het moederbord.
En ik heb begrepen dat je het ergens in de bios kunt veranderen maar ik weet niet waar.

Gr. Aleksandr

Zover ik weet kan dat dus niet. En zou het helemaal niks uitmaken omdat hij die 1695MB toch wel gebruikt. Zou ie dat niet doen, zou je een error krijgen bij Minecraft.
Maar als je een nieuwe losse videokaart koopt en hem netjes installeert, wordt die gebruikt i.p.v. je onboard videokaart.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Het hangt van het Bios af of je meer kan toewijzen van je fysieke geheugen. Gezien het hier om een Dell gaat, zullen de instelmogelijkheden in het Bios beperkt zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan