Videograbber geeft geen beeld van Sony handycam Hi8

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkSilk

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Beste mensen,

Ik wil graag de beelden wat op de cassettes staan van mijn oude Sony Handycam Hi8 overzetten op de laptop.
Ik heb een Videograbber van Gembird gekocht -> klik hier voor de Grabber!
Gembird UVG-002 - USB videograbber - geschikt voor Windows.

En ik heb een Jack 3.5 mm 4 pins A/V kabel gekocht van de camera naar de Videograbber -> Klik hier voor het kabeltje!

Ik heb alles aangesloten en hij geeft dit aan bij OBS als Videoapparaat: AV to USB2.0.

De ingebouwde camera van mijn laptop doet het, maar de camera van Sony van dus de AV to USB2.0 blijft zwart beeld.
Het raarste is dat er wel geluid is. Dus hij pakt hem voor de helft.

Wie kan mij helpen, hoe krijg ik beeld?

--------

Edit: Ik heb windows 11. En heb al geprobeerd om het met de meegeleverde software Hometech TVR 2.5 te doen maar ook alleen geluid.

Laatst bewerkt:
Is ie wel compatible met Windows 11? Als je iemand kent met een w10 PC, probeer het daar eens op.
Ik weet niet of je op W11 nog kunt installeren in compatibiliteits modus, en of dat werkt met een videograbber, maar dat is ook een poging waard.

Waarschijnlijk een verkeerde instelling in obs.
Zet die eens op composiet. Wellicht heb je dan wel beeld.

Waarschijnlijk een verkeerde instelling in obs.
Zet die eens op composiet. Wellicht heb je dan wel beeld.

crossbar instellingen menu wilt niet openen, ik heb OBS al opnieuw geinstalleerd maar werkt niet. wat nu ?

Als ik thuis ben zal ik naar mijn settings kijken. Gebruik zo'n zelfde grabber om het beeldscherm van mijn Tyros 3 mee te nemen bjj mijn opnames/streaming sessies.

Hallo

Dit lijkt mij een afkooksel van easycap dongles ....

Mocht Je dit ooit werkende krijgen , denk ik dat veel gebruikers geholpen zouden zijn met een link naar de drivers.

Die easycap dongles bestaan ook met (zonder op te zoeken) 2 of 3 verschillende chipsets.

Op XP en win 7 werkten deze perfekt.

Zelf heb ik deze nooit werkende gezien op w10 , laat staan w11. (was altijd net niet ...)

Peter

Zal het werken op een windows 7 virtuele machine ? Dan moet ik die ff maken en proberen.

Laatst bewerkt:
Hallo

Geen idee ... hangt allemaal een beetje af van welke chipset er intern wordt gebruikt.

Kijk ook eens naar de ettelijke links op e-bay.

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=easycap+&_sacat=0

Soms durft men er ook een link bij te vermelden naar de bijhorende software.

Volgens mij zal dit een zoekertje worden (trial and error) ... als je echt geluk hebt , snel opgelost , indien pech ....

Let er wel op , om altijd de korrekte video bron te kiezen (composiet video of svideo)

Peter

Laatst bewerkt:
in OBS kan ik de Composiet instelling niet aanzetten want ik kom ook niet in de Crossbar configure in OBS, Die knop doet niks, opent niet

Laatst bewerkt:
@DarkSilk: Het verhaal wordt mss iets overzichtelijker/meer leesbaar als je niet alles wat er boven ook al staat in zijn geheel quote...
In dit tempo zitten we zo op pagina 2 en was er amper iets te beleven....

in OBS kan ik de Composiet instelling niet aanzetten want ik kom ook niet in de Crossbar configure in OBS, Die knop doet niks, opent niet

Dan mis ik toch de juiste drivers voor je grabber.
Hier staat OBS bij mij op composiet en werkt prima in obs en win 10.
Zie bijlagen
Bekijk bijlage 365316
Bekijk bijlage 365317

Hier staat overigens voor jouw adapter de win 7/8/10 drivers.
Gebruik deze en laat die van windows zelf achterwege.

Laatst bewerkt:
Hallo

Zie net dit : " En ik heb een Jack 3.5 mm 4 pins A/V kabel gekocht van de camera naar de Videograbber ...."

Is deze wel compatibel met die camera ???

Weet wel dat de pinout van die 4 polige 3.5 mm kan verschillen ...

Test eens om zeker te zijn , of er wel een videosignaal aanwezig is op de geel gekleurde cinch connector. (aansluiten op een ander scherm die video composiet ondersteund)

Alle "mijn oude Sony Handycam Hi8 ... " die ik tot nu toe onder handen heb gehad waren uitgerust met cinch connectoren.

De output was mono ... dus slechts 2 cinch connectoren aanwezig.

Zeker ben ik het niet natuurlijk , want er wordt geen typenr van de camera vermeld ...

Peter

Laatst bewerkt:
Deze is iig compatibel
Productbeschrijving
Geschikt voor vele Sony camera's, voor het aansluiten op de TV. Vervangt Sony VMC-20FR.
Geschikt voor o.a:

Sony CCD-TRV-serie:CCD-TRV218, CCD-TRV218E, CCD-TRV228, CCD-TRV238, CCD-TRV238E, CCD-TRV408, CCD-TRV408E, CCD-TRV418, CCD-TRV418E

Bedankt, ik heb die kabel besteld, hoop dat die dan wel werkt. Wist niet dat er ook nog verschillen zijn in de kabels, dacht als je een 3.5 mm 4 pins a/v hebt dat het dan gewoon kan.
Kabel wordt dinsdag bezorgd!

Bedankt @route99 ! Deze kabel werkt meteen. Ik denk dat ik een verkeerde kabel had die niet geschikt was voor deze camera. Nu doet die het gelukkig, dus het lag niet aan de drivers of windows 11 ofzo.

Fijn, succes verder!
Ook met dank aan VDK_P die erover begon.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan