Videokaart 100Hz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivo28

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Goedemorgen.

Mijn pc is aangesloten op mijn plasma tv maar mijn videokaart gaat maar tot 60Hz.
Daarom ben ik op zoek naar een videokaart die 100Hz aankan.
Welke kan ik het beste kiezen? Ik speel ook games als Rage en Skyrim. (Skyrim draait als een zonnetje, Rage wat moeizamer)

Hier mijn configuratie:

Club3D PCI-w Radeon HD4870 1GB DDR5
en AMD Phenom II X4 945 3.0GHz 8MB AM3
2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
OCZ Voeding Fatal 1 ty 550W

Alvast bedankt!

Het aantal Hz maakt niet niets uit voor de kwaliteit. Als je je TV hebt aangesloten via HDMI is sneller dan 60hz uberhaubt niet mogelijk, omdat alle full-HD standaarden gelimiteerd zijn tot 60hz

mas90009 dat is niet helemaal waar... je doelt waarschijnlijk op FPS (Frames per Second) en spellen gaan weldegelijk hoger bij de juiste configuratie.
Je kunt echter kiezen voor een V-Synch waarbij je dus inderdaad de framerate limiteert aan de maximale verversingssnelheid van je beeldscherm.
Maar dit is niet standaard ingesteld.

En hoe zit dat met films/dvd's kijken? Geeft 100Hz een beter beeld dan 60Hz?

Ja, de kans dat je ineens een donkerdere streep door het beeld ziet schieten of dat het beeld zelfs even helemaal zwart is is met 100 Hertz veel kleiner dan bij 60 Hertz.
Tenzij de regisseur dat natuurlijk zo bedoeld heeft, maar dat terzijde :-P

Niet echt. Je moet refreshrate en input rate overigens wel uit elkaar houden. Je kunt prima een 100hz TV hebben met een 30hz signaal.

Bluray e.d. wordt veelal gelevered als full-hd 1080P @ 24hz. Je televisie laat dan 4x een beeldje zien per filmframe. Dat geeft een rustiger beeld, maar niet meer beeldjes per seconde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan