Videokaart 6-pins connector heeft maar 3 kabeltjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Ik had nog een 6-pins verlengstuk nodig voor mijn SLI-configuratie, heb er nu een van de buren maar niet alle pins zijn 'bezet', er zijn maar 2 zwarte kabeltjes en 1 geel kabeltje die in het 6pins-blokje gaan. Wat wil dit zeggen?

Je bedoelt dat je een verloopje hebt van 2 x molex naar 1 x 6-pins (zijn er ook in 1 x molex naar 1 x 6-pins)? Bij die verloopjes is het normaal dat er maar 3 pinnen aangesloten zijn, de videokaart heeft enkel de 12V lijn nodig en dus is de 5V lijn (rood draadje) niet aangesloten. Vast een kostenbesparing :P

Precies, dat is hem :) Wat ik nu wel heb is dat hij geen beeld geeft, zal wel aan dat ding liggen.

Nee, bij SLI werken de 2 videokaarten samen waarbij maar 1 van de 2 videokaarten beeld uit geeft. Dit is dus normaal.

Heb hem inderdaad aangesloten op de andere kaart, gaf toen wel beeld. Toen ik echter ingame was kon ik de hitte letterlijk ruiken. Stekker eruit, nu ligt de kokend hete kaart naast me. Enig idee?

niet genoeg airflow? videokaarten te dicht op elkaar waardoor de ene zijn lucht niet kon aanzuigen? Ik noem zomaar wat op, het is overduidelijk dat er een hitteprobleem is.

Beide kaarten erg dicht bij elkaar, beide met ventilator aan de onderkant. Maar aangezien deze kaarten en mijn moederbord juist hiervoor zijn gemaakt snap ik niet waarom de lucht er niet goed doorheen kan.

ik zie nu pas dat ik 3 pci-e slots heb, zou het helpen de kaarten ver van elkaar te plaatsen?

Ja, dat gaat zeker helpen ;) Kijk wel even in het boekje van je moederbord na of je dan nog wel de volledige snelheid kunt pakken. Voor de videokaart is het beter om de bovenste en onderste te pakken, dan kunnen ze tenminste lucht aanzuigen & afvoeren.

Het 3e pci-e slot (een witte) blijkt inactief. Volgens mij werkt hij alleen met 3-way SLI. Dat wordt een nieuwe fan aanschaffen dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan