Videokaart aanschaffen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tuna
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tuna

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2011

Ik zit de laatste tijd te denken aan het aanschaffen van een nieuwe videokaart aangezien mijn huidige ten opzichte van de nieuwe games nogal verouderd is. Ik kan ze wel spelen, maar dan vaak op lage kwaliteit en dat is natuurlijk erg jammer.:confused: Ik heb momenteel een NVIDIA GeForce G210.
Nu wil ik graag hulp bij het kiezen van een nieuwe kaart. Ik wil graag niet veel meer uitgeven dan 150 euro. Ik zal hieronder mijn best doen zoveel mogelijk specificaties van mijn computer neer te zetten, maar als er meer nodig is; zeg het me maar.;)

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit
System Manufacturer: HP-Pavilion
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz (4 CPUs), ~2.5GHz
RAM: 4.0 GB
EDIT: Maximale schermresolutie (weet niet of dit nodig is maar ach): 1920x1080 60Hz

Ik verwacht dat er gevraagd gaat worden welke voeding er in mijn computer zit, maar aangezien ik hem liever niet openmaak zonder dat het echt nodig is (weet dan waarschijnlijk niet goed wat ik doe xD) heb ik het nog niet gedaan. Als het wel nodig is roepen jullie het maar. :thumb:

Alvast bedankt! ;)

Laatst bewerkt:
HP-Pavillion.. is dat niet een laptop?
Videokaarten van laptops zijn niet te vervangen helaas :(

Als het om een pc gaat, dan is er een heel vervelende vraag, welke voeding zit er in :P .
Videokaarten zijn nogal dorstig betreft stroom, dus we zullen helaas moeten weten wat voor een voeding er in zit.

Aangezien je een HP hebt, zou je ons het model kunnen geven?
Vaak kan aan de hand van het model de voeding achterhaald worden.

Laatst bewerkt:

Het is geen laptop :) *pfew*
En het model is een:
HP-Pavilion VN303AA-ABH s5220nl

@Tuna:welkom op Helpmij.nl

De HP-Pavilion kan ook een desktop zijn.Waar wel rekening meegehouden moet worden is of het wel of geen slimline versie betreft.Dit ivm de ruimte voor een andere kaart.Graag dan het juiste type ervan vermelden.Zodat er naar een juist kaartje gezocht kan worden.Aan de hand van dat type is wellicht ook de voeding te achterhalen.

EDIT: terwijl ik dit schrijf vermeldt u het type al:d

EDIT2: mochten er leden zijn die een kaart weten let dan op dat het een low profile moet zijn.Voeding nog niet gevonden.
1 PCI-E 16x laag-model
1 PCI (1 vrij) en 2 PCI-Express 1x (1 vrij)

Bron

Laatst bewerkt:

Ja daar was ik al bang voor xD
Het is een HP Pavilion Slimline s5220nl
Ik hoop dat dit genoeg is?
Oh, en bedankt voor de snelle reacties. Echt fantastisch hoe snel dat gaat! :D

EDIT: Oh, ok laat maar dan xD

Laatst bewerkt:
De enige kaarten die ik je zo'n beetje kan geven is een ati 5570 of een nvidea 430(128b versie).dit zijn low profile kaarten en die qua vermogensvraag niet zo gek ver van een 210 afzitten.De betere kaarten zijn gewoonweg niet in low profile beschikbaar.Vraag is dus of je er dan wat mee opschiet.ik zeg neen.
(of je moet alles in een andere kast gaan bouwen)

Laatst bewerkt:
De enige kaarten die ik je zo'n beetje kan geven is een ati 5570 of een nvidea 430(128b versie).dit zijn low profile kaarten en die qua vermogensvraag niet zo gek ver van een 210 afzitten.De betere kaarten zijn gewoonweg niet in low profile beschikbaar.Vraag is dus of je er dan wat mee opschiet.ik zeg neen.
(of je moet alles in een andere kast gaan bouwen)

Ah is dat even balen. Als het niet tot weinig verschil maakt moet het maar in low quality blijven, want dingen in een andere kast stoppen gaat mij van z'n leven niet lukken :S Alsnog bedankt :D

Ik heb trouwens nog wel iets ontdekt net. De NVIDIA Control Panel (Start->Zoeken->nvidia zou dit moeten geven als je het hebt) heeft de prioriteit bij Performance------------------Quality standaard op Quality staan. Deze op performance zetten heeft al weer voor aardig wat extra fps gezorgd :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan