Videokaart aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

afghano

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
134
Hallo allemaal, voordat ik een nieuwe videokaart wil aanschaffen wil ik voor de zekerheid weten of mijn videokaart wel echt kapot is of niet..
Apparaatbeheer zegt dat mijn videokaart niet kapot is, maar ik heb wel allemaal rode verticale (bewegende) strepen op mijn beeld. Ik heb voor controle de beeldscherm van mijn broertje geleend om ervan zeker te zijn dat het niet aan mijn beeldscherm ligt, maar op zijn beeldscherm zag ik die strepen dus ook. Ik heb een printscreen gemaakt en naar mn mail gestuurd, deze heb ik vervolgens op een andere computer, die het wel goed doet, bekeken en op de foto waren de strepen zuidelijk zichtbaar. Ik weet voor 99% zeker dat het aan mijn videokaart ligt, maar zou graag jullie mening willen weten:p
 
je zou kunnen kijken als je moederbord een onboardkaart heeft die te gebruiken en kijken of het dan wel werkt
wat voor pc heb je?
 
ik heb een Amilo Desktop Li 3745, moet ik dan eerst mijn videokaart eruit halen?
 
kan je de kaart niet in zijn pc testen
maar zoals het er nu naar uit ziet is het vrijwel zeker dat die kaart kapot is
 
Dat kan wel, maar dat moet ik alles helemaal open maken enzo daar heb ik geen zin in nu :p maar wat ik raar vind is dat apparaatbeheer niet laat zien dat mijn kaart kapot is... Ik heb nu wel een nieuwe kaart besteld, Nvidia GeForce GTX 550 Ti
 
En nu maar hopen dat de kaart fysiek ook gaat passen. En dan bedoel ik niet de pci-e aansluiting want dat zal wel goed zitten, maar meer de afmetingen van de kaart. Een aantal mobo's is zodanig geconstrueerd dat ze geen grote / dikke videokaarten kunnen hebben, je komt dan een paar millimeter tot een centimeter ruimte te kort.
Tip: voordat je de nieuwe kaart uit het plastic haalt : meet 'm goed op en kijk hoe de afmetingen zich verhouden tot je huidlge kaart en de ruimte rondom de huidige kaart.

Een (helaas) ervaringsdeskundige schrijft tot u.......................
 
Bedankt voor je tip, ik heb maar meteen wat informatie over de afmetingen van de kaart gezocht en vond dit:
Lengte 21 cm
hoogte 11 cm
Ik heb mijn systeemkast open gemaakt en 21 cm past er net wel in (het komt tot de eSATA aansluitingen van de hardeschijf enzo op de moederbord). Hierbij een foto misshchien kunnen jullie zeggen of het past of niet?
[smallIMG]http://i55.tinypic.com/23m1o3k.jpg[/smallIMG]
 
Laatst bewerkt:
Laat dat (positie van de Sata poorten) nu idd. precies bij mij het probleem zijn geweest waardoor de nieuwe videokaart niet ging passen. Pas na aanschaf van een ander merk videokaart ging het lukken.
Vanaf een foto is dat niet in te schatten al kan ik je bijna garanderen dat wanneer je op basis van de 'kale' afmetingen 0 millimeter overhoudt, het net niet gaat passen. Heb je je echter 1 millimeter vergist en houd je na plaatsing van de kaart 1 mm over, tja dan bof je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan