videokaart aanzetten in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurrie

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

ik heb een videokaart aangesloten op een AGP-slot, maar kan nu nergens in de bios vinden waar ik moet aangeven welke videokaart ik wil gebruiken. Er stond wel iets van video boot first ofzo, die heb ik op AGP gezet. En nu start hij op met de ene videokaart, en moet ik vervolgens de monitor op de andere videokaart aansluiten om de rest te zien.

Wat moet ik doen?

Wanneer je een AGP videokaart plaats, hoef je niets ander te doen dan:

1) je monitor op de nieuwe kaart aansluiten
2) de PC opstarten
3) de drivers van de nieuwe kaart installeren

In de bios heb je in dit geval niets te zoeken!

dat had ik gedaan, maar mijn oude videokaart zit in een PCI slot. Mijn nieuwe stopte ik er dus gewoon naast. toen startte ik mijn pc weer op, maar had ik geen beeld met mijn nieuwe kaart. dus sloot ik mijn monitor aan op de oude kaart, en ging op zoek in de bios.
ik heb gezocht naar drivers, maar kon het niet echt vinden. de videokaart is een:
ASUS v7100 PRO / 32 m(t)
(sd 2mx32)

Ik dacht je onboard video had, sorry.
Dan eerst de drivers van de oude pci kaart verwijderen, pc afsluiten, pci kaart verwijderen, agp kaart plaatsen, monitor op nieuwe kaart aansluiten, pc opstarten, drivers installeren

Ik dacht je onboard video had, sorry.
Dan eerst de drivers van de oude pci kaart verwijderen, pc afsluiten, pci kaart verwijderen, agp kaart plaatsen, monitor op nieuwe kaart aansluiten, pc opstarten, drivers installeren

sorry, ik had ook niet duidelijk verteld dat hij niet onboard was:o
en waar kan ik de driver van de oude kaart vinden?

Met de PCI kaart in je PC (NIET de AGP kaart) ga je naar apparaatbeheer. Daar kies je bij die PCI kaart Stuurprogramma Verwijderen

bedankt, ik download en installeer deze driver, dan verwijder ik de andere, doe ik de pc uit, haal de pci kaart eruit, stop de AGP kart erin, en dan moet hij het doen. heb ik het zo goed begrepen?

NEEEEEEEEE!!!!!

Eerst de oude driver verwijderen, computer afsluiten, PCI kaart eruit, AGP kaart erin, monitor aan nieuwe kaart, computer opstarten en PAS DAN die nieuwe drivers installeren!!!!!!!

oke doe ik dat, maar zonder driver krijg ik toch geen beeld? en kan ik toch geen driver installeren?
sorry als ik er niks van snap:o

Geeft niet, daar zijn we voor. Zonder driver heb je wel beeld, alleen niet zo mooi!! Maar dat los je daarna weer op met die nieuwe kaart en nieuwe driver!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan