Videokaart Acer Aspire 5720z LAPTOP !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Heb ontdekt dat mn laptop grafisch niet zo sterk is, daarom de vraag of hier nog wat aan te doen is ? (videokaart vervangbaar ? of anderszins alle ideeen welkom)

Het is een Intel Pentium Dual core T2390
Huidige videokaart: Mobile Intel Graphic Media Accelerator X3100 up to 358 MB Shared (wat houdt dit in ?) videogeheugen
Heb 4 GB DDR2 Geheugen 2 GB Zelf bijgezet

Verdere specs via deze link: http://www.laptopshop.nl/product/48507/acer-aspire-5720z-1a2g25mi.html

Alvast bedankt iedereen !!! :thumb:

Valt behalve het updaten van de driver weinig aan te veranderen. Een videokaart vervangen/toevoegen in een laptop is duur, als het al mogelijk is. Waarom wil je dat weten?

Shared betekend dat jou videokaart geheugen wegsnoept van je ram geheugen, omdat deze kaart niet zelf over geheugenbeschikt.

ik wil dit weten omdat ik bij sommige programa's cq spellen of net tekort kom, aan grafisch vermogen, vandaar :-), en wat is duur !? is het mogelijk zo ja, wat zijn de kosten !? hoe noem je het en waar is het verkrijgbaar !?

Gr. Arjan

Laatst bewerkt:
Kost evenveel als een nieuwe laptop ALS het al mogelijk is, meestal niet dus!

Als het idd al mogelijk is(er zijn namelijk verschillende types) ben je al snel 400 tot 500 euro kwijt en of je er veel prestatie mee haalt betwijfel ik...

En dan is het nog de vraag van waar wil je de kaart gaan halen...?

Zelf zou ik alleen nooit Friesland-Computers adviseren. (zelf niet zulke fijne ervaringen mee...)

4 klasgenoten van ons hebben daar een laptop heb en is allemaal nog super goed;)

zelf heb ik er ook een laptop weg en een gewone computer.
een keer ging mij 8800gt videokaart ratelen met de fan en kreeg ik een zalmen v1000 opgestuurd:D

dus ik heb er zelf wel goede ervaringen mee, maar er word wel laat op e-mails gereageerd.
greetz

Thnx guys voor ullie reacties...dure hobby duzz...maar ok er zijn mogelijkheden en dat houd dus in dat je een nieuwe laptop moet aanschaffe cq samenstellen.

Is het niet mogelijk om dat videogeheugen op te krikken met je intern geheugen, of brabbel ik nu onzin :-) denk hardop...lolzz

greetz Arjan

Thnx guys voor ullie reacties...dure hobby duzz...maar ok er zijn mogelijkheden en dat houd dus in dat je een nieuwe laptop moet aanschaffe cq samenstellen.

Is het niet mogelijk om dat videogeheugen op te krikken met je intern geheugen, of brabbel ik nu onzin :-) denk hardop...lolzz

greetz Arjan

wanneer je 256 mb geheugen hebt voor je videokaart wat zijn eigen geheugen is kan nog nog wel is zijn dat hij tot 1024mb shared geheugen heeft. Dan pakt hij de overge 726 mb van je werkgeheugen. Dit is gewoon zoals het is en niet anders. Hier kun je niks aan opkrikken.

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan