videokaart begint te verslijten

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Beste allemaal,

Ik heb een pc alleen hiervan begint de videokaart van stuk te gaan, de HD4870 1gb die ik heb geeft soms een raar geluid, ik heb al gekeken wat er was en dan loopt de ventilator tegen de videokaart aan. Dit is dan te verhelpen door me ventilator een beetje omhoog te duwen maar dit gebeurt tegenwoordig steeds vaker.

Ik vond het daarom wel tijd om een beetje te gaan kijken naar een nieuwe videokaart.

Weet iemand mooie videokaart voor mij? budget = €100,- +/- (geen flauw idee wat ze tegenwoordig kosten) Als je meer info nodig hebt dan hoor ik het wel :)

Mvg,
Drioras

de HD6850 is een mooie vervanger voor je
klikerdeklik
denk dat het kwa voeding wel goed zal zitten de HD4870 verbruikt tog meer watts

Club 3D versie (129.33 eur)
MSI HD 6850 Overclocked versie (150.20 eur)
Spphire Vapor-X Overclocked versie (144.82 eur)

Edit:
Hoi, je weet dat je ook een alternatieve koeler kan plaatsen koeler kan plaatsen.

Dat zou kunnen. maar als je dat doet kun je eigenlijk net zo goed een andere kaart kopen omdat die kaarten een lagere directX ondersteunen
een nieuwe kaart is beter. hoef je ook niet zo'n hele koeler te monteren. maar als je geld wilt besparen kan het natuurlijk wel

Laatst bewerkt:
beter?
het eenige verschil zit hem in de garantie.......
de gpu is precies het zelfde...

@asususer,

Daarom gaf ik ook de optie voor de kosten misschien voldoet de kaart nog wel voor hem.

Dat is eigenlijk je eigen mening, maar ik vind de koeling van sapphire niet altijd erg goed

geloof jij dat lekker lol zal waarschijnlijk wel een individueel probleem zijn geweest bij jou videokaart

Club 3D staat anders niet bekend om zijn goede koeling:rolleyes:
en sapphire wel...

Bedankt voor de reacties.
Ik houd de hd6850 in me hoofd, en ga nog het laatste beetje uit me hd4870 halen.
Heb nu btw een XFX 4870, nu vind ik alleen wel dat deze niet echt goed koelt, en dat deze nogal lawaaierig is. Ligt dit aan de hd4870 of aan de XFX koeler?

Mvg,
Drioras

@asususer,

Daarom gaf ik ook de optie voor de kosten misschien voldoet de kaart nog wel voor hem.

Ja de kaart voldoet perfect. ik vind het best leuk om games op mooie graphics te spelen, maar of het nou op medium/high is of ultra high... daar maak ik mij niet druk om. Daarom vind ik dit ook een mooie kaart, omdat deze het perfect doet en ik niet iemand ben die de nieuwste videokaart koopt voor € +/- 400,-

ligt aan de videokaart want ik had een 4870x2 van club3d en die maakte ook veel geluid en werd ook redelijk warm 72 graden ongeveer.
en als ik jouw was zou ik kiezen voor bijvoorbeeld een gtx550ti want die heeft minder problemen als ati

ligt aan de videokaart want ik had een 4870x2 van club3d en die maakte ook veel geluid en werd ook redelijk warm 72 graden ongeveer.
en als ik jouw was zou ik kiezen voor bijvoorbeeld een gtx550ti want die heeft minder problemen als ati

Ja ik had ook ergens gelezen dat het een heethoofd is,
maar waarom zou ik beter voor een nvidia kaart kunnen gaan? Want ik heb nog nooit problemen gehad met ati kaarten.

En mijn huidige voeding?

daar zou ik dan eventueel een hd6850 mee kunnen nemen?

Een nieuwe koeler voor mijn huidige kaart kost niet meer power?

Laatst bewerkt:
geloof jij dat lekker lol zal waarschijnlijk wel een individueel probleem zijn geweest bij jou videokaart

Club 3D staat anders niet bekend om zijn goede koeling:rolleyes:
en sapphire wel...

Neej hoor. LoL draait perfect met de kaart die ik heb ;)

dennisdennis12
de GTX550TI is zwakker dan een HD6850
ik snap niet waar jij het vandaan haalt dat de HD6850 meer problemen heeft dan als de GTX550:confused:

Neej hoor. LoL draait perfect met de kaart die ik heb
wat heeft League of Legends hier mee te maken?
volgens mij begrijp je niet wat ik heb geschreven maar jah zal het nog een keer proberen...
Club 3D is juist een merk die zo goedkoop mogenlijk zijn producten verkoopt en hierdoor krijg je wel slechtere componenten.
zoals fans die meer geluid maken of minder heat pipes die naar de gpu gaan.
Club 3D staat niet bekend om zijn koel prestaties maar omdat zij juist zo goedkoop zijn...

Laatst bewerkt:
@Firestorm. ik dacht dat je zei ''lol zal waarschijnlijk wel een individueel probleem zijn geweest bij jou videokaart'' ik dacht dat je bedoelt dat LoL niet goed draait met mijn videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan