Videokaart bij Core 2 Duo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexanderrrr

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
HelpMij:Videokaart bij Core 2 Duo???

Hallo,

Binnenkort wil ik een nieuwe pc bestellen, tot nu toe komen de volgende dingen erin te zitten :
  • Moederbord:Asus P5B Deluxe
  • Processor:Intel Core 2 Duo E6400 (@2,14 GHz)
  • Geheugen:2048 MB
  • Videokaart:?

De videokaart weet ik dus nog niet..:eek:
Nu zit ik een beetje te twijfelen wat voor een videokaart ik wil, het liefst wil ik een nVidia GeForce 7 series.
Ook moet hij niet te duur zijn want veel spellen speel ik er niet mee, maar hij moet toch wel bij een snelle pc horen.

Volgens mij is dit zo duidelijk..
Kan iemand mij helpen om een goede videokaart uit te zoeken..??:D

Gr Alexander

Laatst bewerkt:
Nu zit ik een beetje te twijfelen wat voor een videokaart ik wil, het liefst wil ik een nVidia GeForce 7 series.
Ook moet hij niet te duur zijn want veel spellen speel ik er niet mee, maar hij moet toch wel bij een snelle pc horen.
Dan lijkt mij de GeForce 7900GS een goede keuzen, ook goed voor gamers maar niet high end en redelijk betaalbaar. Maar ik weet niet wat jij onder "niet te duur" verstaat? :)

Ik heb laatst toevallig n nieuwe videokaart moeten kopen omdat mijn 7300GS niet goed genoeg was voor de games die ik speel.
Mijn keus was gevallen op de 7600GT dit is een snellere editie dan de GS ( wel iets duurder maar heeft wel een betere capaciteit dan de GS serie.)
Voor verdere info verwijs ik je toch naar de Site van Nvidia, daar staan iets meer specifieke vergelijkingen op wat de GPU's van het moment kunnen presteren etc..
Ik ben overigens zeer goed te spreken over de 7600GT, niet eens zo heel duur tegenwoordig(maar das per persoon verschillend).

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt:D

Ik heb een maximum van €200,-, dus dat versta ik onder niet te duur;)

De videokaart hoeft niet heel veel details weer te geven alleen hij moet wel snel zijn..
Heeft iemand anders nog een idee?? En zijn de 7600GT en 7300GS dit ook..??

gr Alexander

Is deze ook snel..?? Of levert deze alleen hele goede prestaties..??
Maakt dat ook uit bij een C2D?

gr Alexander

Is deze ook snel..?? Of levert deze alleen hele goede prestaties..??
Maakt dat ook uit bij een C2D?

gr Alexander

Ik heb net ff op internet gekeken, de 7600GT is ong €50,- goedkoper dan de 7900GS en de prestaties zoals de details zijn ook even goed. :shocked: :rolleyes:
Dus ik denk dat ik voor de 7600GT ga omdat deze ook sneler volgens mij is.

Klopt dit een beetje of valt hier nog wat aan toe te voegen..??
Zijn er ook nog betere kaarten met goede prijs/kwaliteit verhouding??

Alvast bedankt..:D

gr Alexander

De 7900GS gaat toch beter scoren dan de 7600GT. De 7600GT maakt nog gebruik van 128 bits-geheugen terwijl de 7900GS al 256 bits geheugen gebruikt. Je kan de GS een beetje bekijken als een onderclockte GT (mits enige aanpassingen scoort de 7900GS hetzelfde of zelfs beter dan een standaard 7900GT). Met de GS heb je een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding (veel kaart voor relatief weinig geld)

Laatst bewerkt:
Ok.. heel erg bedankt!:D :thumb:

Ik denk dat ik zo wel genoeg info heb.
De 7900GS is waarschijnlijk mijn keus.

Je had het over de 7900GS die ondergeklokt was, kun je die ook een beetje overklokken zodat hij (bijna) dezelfde of betere prestaties levert als de GT?
En kan dat met de bijgeleverde software?

Alvast bedankt,

gr Alexander

Laatst bewerkt:
Onderclockt kan je het niet echt noemen, maar hij kan makkelijk dezelfde prestaties als de GT neer zetten. Heb zelf ook ooit moeten kiezen tussen de GT en de GS. Voor mij is het de GS geworden. (vb: standaard scoor ik met deze kaart in 3dmark05 rond de 7000 punten, bij deze kaart een beetje opgevoerd te hebben net geen 10000 en daar zit de standaard GT juist onder, de score hangt ook af van je andere hardware natuurlijk)

Ik heb een ati readon x1950pro 256 MB GDDR3 omdat die vrij wel een paar kaarten van nvidea versloeg zkr de 7600 en de 7900 gs versloeg die volgens mij.

Ik heb deze in combinatie met een

Asus P5B
Intel C2D E6300
Twinmos 1 GB geheugen

Ik vind hem geweldig werken:thumb:

Bedankt.. ik was er net uit..
Nu begin ik weer te twijfelen..:rolleyes: :thumb:

Maar ik denk toch dat ik voor de nVidia ga: veel betrouwbaarder

gr Alexander

Dat dacht ik ook maar dat is tegenwoordig niet meer waar:eek:

Overigens vind ik de software bij ati makkelijker werken en duidelijker.

Laatst bewerkt:
Ok.. binnenkort vraag ik wel aan een paar andere gamers die er egt verstand van hebben..;)
Dan laat ik ook wel ff weten wat zij er van vinden..:D

Voorlopig ga ik nog voor de nVidia omdat ik nu ook 1 heb en daarvoor een Ati had die behoorlijk k*t was..:o

gr Alexander

De chipset van je moederbord is ook van nvidea (een ati gaat hier ook wel werken hoor)

Ja, ik denk dat ik de 7900GS kies..
Heel erg bedankt Road Dogz, the squaler en myrge voor het helpen..:thumb: :D

Gr Alexander

Closed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan