Videokaart connectoren sluiten niet aan op de kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hoi,

Ik heb een probleem met een build die ik gebouwd heb. Deze heeft aan de achterkant een opgebolde richel bij de aansluitingen. Hierdoor past de bovenkant van mijn kabel niet. Bij mijn kast zitten de aansluitingen ook op die manier, maar daar zit geen richel.

Hoe komt dit? En is dit op te lossen?

Foto's:
Bij mij ziet het er zo uit: http://updo.nl/file/64f06100.jpg Omdat dit plat is, kan de kabel daar probleemloos overheen
Bij de bewuste build ziet het er zo uit: http://updo.nl/file/ad60aaeb.jpg

De pc is juist in elkaar gezet. Ik ben verder geen standoffs vergeten.

EDIT:

Hier kun je ook zien dat er heel weinig ruimte tussen het einde van de videokaart en de aansluitingen zit: klikkerdeklik! Dit zou nooit kunnen passen met die richels.

Hoe los ik dit op?

EDIT2:
Ik zie bij andere kasten via Google dat daar de aansluitingen ook tegen de kast aanzitten. Alleen zijn daar geen richels.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je twee opties hebt:
1) Je gaat alles uit de behuizing halen (vanwege evt schade) en gaat die richel weghalen, hoe weet ik niet precies
2) Je retourneert de kast en koopt een andere die dat probleem niet heeft (bijna geen enkele heeft dat probleem)

Oftewel, dit is gewoon een blunder betreft het design en heeft niets te maken met mijn 'inelkaarzetskillz'? :p

Ja zeker dit is volledig niet jouw fout :)
Heb je trouwens al de aansluiting in het onderste slot geprobeerd? (= degene dichtst bij de grond)
Oftewel de DVI

De DVI werkt verder goed. Ik heb de HDMI kabel aan de bovenkant gekortwiekt en dat lijkt te werken. Maar inderdaad, hier zal ik voortaan op letten mocht ik een keer een nieuwe kast halen.

Bedankt voor de uitleg:thumb:! Nu weet ik dat ik dus ook naar het 'design' van de uitbreidingssloten moet kijken voortaan :confused::p.

Mooi dat het lukt :)
Ennuh volgens mij heeft normaliter een kast daar niet last van, welke heb je?

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met het plaatsen van een HDMI connector op mijn videokaart.
Rigoureus mijn "dremel met doorslijpschijfje" gepakt en de opening er in geslepen.
Zo te zien is de toegankelijkheid bij jou voldoende om dit van buitenaf te doen. Stofzuiger er bij!!
En nee. Het resultaat zal geen schoonheidsprijs krijgen.
Alternatief is een andere videokaart waarbij de connectors niet zo dicht op de rand zitten. Dat zal echter lastig kunnen zijn, want ze woekeren natuurlijk allemaal met de ruimte.

Oh. Mocht hij een positie lager geplaats kunnen worden, dan zou je natuurlijk het hele stripje kunnen verwijderen. Duidelijk minder zaag/slijp werk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan