videokaart ''cool and quiet'' uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
beste allemaal,

Zoals de titel al zegt, vraag ik me af hoe ik de ''cool en quiet'' functie uit zet bij de HD6870.
Ik weet niet of dit zo heet, maar mijn videokaart draait in idle stand op core @ 150 en mem @ 100.
Dit is natuurlijk mooi voor de stilte, alleen wanneer ik een game speel zoals terraria, krijg ik lage framerates omdat de kaart zichzelf terug clockt als ik even stil sta in het spel. Als ik dan weer ga lopen heb ik een zeer lage framerate en dit is erg vervelend. Had hiervoor een HD4870 en daar had ik nooit problemen mee.

Is er een mogelijkheid om dit uit te schakelen? Anders zou het toch wel heel vervelend spelen worden met terraria.

Mvg,
Drioras

Hoi,

Heb je al gekeken in de BIOS? Meestal kun je zulke dingen uitschakelen in de BIOS.

Groet,
pity123

Ik heb het moederbord: Asrock 870icafer2.0
Ik kan geen optie vinden hiervoor in de bios. heb gemerkt dat het nu ook bij league of legends is. Als ik aan het spelen ben gaat het een tijdje goed, 60fps. maar daarna schiet deze ineens omlaag naar 25fps voor 20 seconden en daarna schiet ie weer omhoog. Ik weet dat dit een soort besparings mode is van de videokaart maar zou iemand mij alsjeblieft kunnen uitleggen waar ik dit zou kunnen uitzetten? Had gehoopt dat me gamepreformance er op vooruit ging in vergelijking met de hd4870. in Gpu-z en Cpu-z staat de videokaart ook standaard op core @ 100 en mem @ 150 mhz :(

Videokaart:
videokaart.gif
Lage speeds:
videokaart @ lage core en mem speed.gif

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :):):):):):):):):):)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je beter in Catalyst Control center kan zoeken naar zo'n functie.

Staat ook niet in Catalyst control Center.

heeft iemand alsjeblieft een oplossing? :( als ik scroll met me muiswiel in het forum bijvoorbeeld heb ik ook rare screen verversingen, net alsof je geen videokaart geïnstalleerd hebt....
Heb uitgezocht dat het AMD powerplay heet.
Ik denk erover om me kaart terug te sturen en een nvidia te nemen want deze optie is echt heel vervelend. Kan geen enkel spel goed spelen, heb overal rare frame drops omdat de HD6870 zichzelf steeds weer terug clockt........
pc opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan