Videokaart crashed bij te hoge frame rate (etc.)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esdal14

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Hallo allemaal,

ik heb net een andere videokaart in mijn systeem gezet, maar dit geeft toch niet helemaal het gewenste effect.
Vanavond heb ik een Asus HD6950 (DirectCUII 2GB) videokaart gekocht en in mijn pc gebouwd, hij werkt verder goed en geeft ook gewoon beeld.
Het probleem is echter als ik een redelijk zwaar spel (bijvoorbeeld bfbc2 of bf3) ga spelen op de hoogste resolutie mogelijk en met alles op high, dan freezed het spel als ik een paar stappen heb gezet.
De videokaart loopt vast en ik heb geen beeld meer bij het spel (wel geluid), nu is de vraag, ligt dit aan de GPU of zit het probleem hem ergens anders?

De setup waar ik momenteel mee werk:
Asus P5G41T-M Si
Q9550 (niet overgeclocked)
4GB Kingston Hyper X DDR3
3 hardeschijven
1 DVD brander
Corsair GS600 PSU

Zelf zit ik te twijfelen of het misschien aan de PSU ligt, maar deze is echt nog maar een paar maandjes oud en ik heb verder niet veel componenten die veel verbruiken.
Denk dat het probleem ergens anders vandaan komt, heb de drivers ook al gecheckt, maar dit zijn gewoon de nieuwste van AMD.

De videokaart waar ik altijd mee gewerkt heb, is de EAH5870 tevens van Asus (zonder problemen overigens).

Bij voorbaat dank!! :thumb: :d

PSU moet het gewoon aankunnen, tenzij deze defect zou zijn. Heb je al een keer geprobeerd om de drivers goed te verwijderen en opnieuw te installeren?

Welke windows draai je overigens?

Ik zou ook eerst aan de PSU denken inderdaad, maar dan zou het beeld eerder helemaal wegvallen dan bevriezen, omdat de videokaart gewoon wordt uitgeschakeld.
Eerst maar eens eens de nieuwste drivers proberen... heb je nog videodrivers van je vorige kaart op je systeem misschien? Alles netjes verwijderen en daarna verse installatie.

Bedankt voor de snelle reacties! Nee de PSU is denk ik toch niet de dader, deze heeft trouwens ook gewoon 2x 8pins PCI dus dat moet makkelijk kunnen aangezien deze kaart 1x6 1x 8 vraagt. De Drivers heb ik inmiddels meerdere malen geprobeerd, maar dit blijkt ook niks te helpen, het probleem zit echt ergens anders. Misschien moet ik hem even naar Asus brengen (repair center zit praktisch bij mij "om de hoek"). Ik draai op het moment Win 7 64 bit, met de EAH5870 heb ik nooit problemen gehad en ook altijd alle spellen goed kunnen spelen zonder freeze of wat voor problemen dan ook, ik heb overigens nog een (exact) zelfde kaart liggen, zal ik deze dan maar even in het systeem zetten en kijken hoe deze erop reageert, mocht het dan goed gaan, dan ligt het aan de kaart als dat niet zo is, dan moet ik toch iets aan mijn software veranderen denk ik! Nou ja laat maar weten wat jullie van dit probleem denken!!

Bedankt!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan