Videokaart defect ? XFX GeForce 8800GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesjuhnl

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Hallo ik heb ongeveer 5 maanden een nieuwe videokaart het betreft een XFX GeForce 8800GT Alpha Dog Edition (512Mb, PCI-E, DDR3 , dual DVI) PV-T88P-YHE4. Sinds enige tijd heb ik in het spel world of warcraft soms dat het beeld in een x voor 1 seconde vast slaat daarna gaat het gewoon weer verder.

En nu was het helemaal raak ik kreeg allemaal rare dingen in beeld. Dit heb ik 1x eerder gehad, maar als ik de pc opnieuw opstart is het weg. Mijn vraag is dan ook is het de videokaart ?

Hier wat screenshot:

beeldyc2.jpg

beeld3cl9.jpg

beeld4kb6.jpg

Als het de videokaart is kan ik namelijk een nieuwe krijgen want valt nog onder de garantie.

Mvg Wesley.

Owja hier de spec's van mijn pc ( De pc is nog aardig nieuw ongv 3 maand gelden gekocht) :

Mobo: Asus P5KC, P35 (ATX, DDR2⁄DDR3, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

Geheugen: DDR3 OCZ 4GB ( 2 x 2 GB ) 1333 Platinum CL7.0

Processor: INTEL Core2 Quad Q9450 2660MHz LGA775 12MB Cache 4Core FSB1333 45nm boxed CPU

Kastje: Recom Powerstation Green Led

Hdd: Seagate 500GB SATA II 7200RPM 32MB Barracuda 7200

Cpu Cooler: Zalman CNPS9700 NT LED (Socket 775⁄939⁄940⁄AM2, LED Groen)

Ja, dit is je videokaart.
Althans, zover mijn kennis gaat.

Als een herstart het niet weer oplost, dan zou ik zeker garantie gaan claimen. En anders eigenlijk ook wel (maar dan kunnen ze nog moeilijk doen als zij zelf het probleem niet constateren).

Dit zijn artifacts. Deze behoor je al te hebben in het bios-scherm. (althans behoor je al te hebben... als je hier last van hebt, dan heb je die ook al in het biosscherm en niet alleen in windows)

Laatst bewerkt:
Alleen in windows, en ik zit nu weer op dit forum en ik heb nergens geen last van ook niet tijden het opstarten of in de bios.

Toen ik mijn pc daarnet herstarte was alles weer normaal.

Maar nu denk ik net aan dan mijn pc soms ook vaag doet Ik zal het ff snel uitleggen. :

Als de stroom helemaal van mijn pc af is bijv : stekker uit de muur en dan de pc weer aanzet krijg ik geen beeld. Op welke manier dan ook ik krijg geen beeld, wat ik dan moet doen is bios batterij eruit, pc aan , pc uit, bios batterij er weer in zodat de bios default is en dan heb ik weer beeld. Kan dit er iets mee te maken hebben ?

En hoe kan je dit verhelpen is dit een instelling of een hardware onderdeel dat niet goed functioneert.

Mvg Wesley

Voeding is : RaptoxX Rt-400/500/600 psp hij is 600 watt

Afbeelding:

050711_alimentations_550wat.jpg

Nou niet echt bepaald een a-merk voeding, dus ook dat ZOU het probleem kunnen zijn...

Wanneer de voeding brak / onstabiel is zou dat je problemen kunnen verklaren

Nouja dat zou kunnen maar lijkt met niet.

Want ik heb het maar af en toe en mijn pc staat soms wel meer dan 12 uur per dag aan en nooit ergens last van dan zou het vaker moeten zijn, en wat verklaart dan dat ik de pc opstart en het is weg. En de rest werkt wel goed.

Ik denk gewoon een oververhitting.
Ik denk dat je de luchtcirculatie in je kast moet verbeteren.
Doe je het niet, dan zal je steeds meer van dit soort fouten kunnen krijgen.

Check eens de temperaturen van je videokaaart op de momenten dat je dit probleem hebt.

(voeding probleem zou ook kunnen: is alleen niet mijn 1e ingeving)

Welk programma kan ik het beste gebruiken daarvoor ?

En wat zeggen jullie van dat bios probleem ?

Mvg Wesley

bijv pc wizard.

Bios-probleem: geen idee.
Hoor je de pc wel opstarten? (dus zonder bios-reset)

Laatst bewerkt:
Lijkt me wel, want hij onthoud de instellingen wel die ik verander, omdat als ik pc afsluit en weer aanzet staat alles nog zoals het moet.

Of komt dat doordat de stroom er eigenlijk niet af is geweest ? omdat het lampje op het mobo altijd brand ook al staat de pc uit.

Oke, heb het programma geinstalleerd hier de uitslag

De pc heeft de laatste 2 uur gewoon aangestaan en dus niks grafische gedaan denk dat dit wel handig is om te weten voor jullie.

Screenshot:

naamlooszc5.jpg

Als de stroom helemaal van mijn pc af is bijv : stekker uit de muur en dan de pc weer aanzet krijg ik geen beeld.

Ik denk dat de batterij vervangen moet.
Niet dat dit persé de oplossing is, maar dat is wel de reden waarom je steeds resetten moet.

Oke, maar als de batterij leeg is gaat die toch auto naar standaard instellingen ? dus dan zou die zichzelf terug zetten naar default als de stroom eraf is en dit gebeurt dus niet want dat moet ik met de hand doen.

Maar als je het ckr wilt weten hoe kun je dit testen dan ?

Mvg,

Ps heb screenshot staan van temperaturen :D

soms zie je het in pcwizard als vbat, bij jou helaas niet
Even de multimeter erop geeft duidelijkheid.
Wanneer je de batterij meerdere keren aan beide platte zijden hebt vast gehad, kun je er ook op rekenen dat deze leeg is, dat veroorzaakt n.l. sluiting waardoor de batterij vrij snel leegloopt.

Wanneer er helemaal geen spanning meer is, blijft alles op default.
Bij te weinig spanning kan het voorkomen dat instellingen gedeeltelijk bewaard blijven met onvoorspelbare gevolgen.

De temperaturen zijn goed. Alleen zit er weer eens zo'n afwijkende en te hoge aux temp bij.
Lastig aan te geven waar die voor staat (als die al ergens voor staat)

Alle fans draaien goed (ook van de voeding)? PC stof vrij?

soms zie je het in pcwizard als vbat, bij jou helaas niet
Even de multimeter erop geeft duidelijkheid.
Wanneer je de batterij meerdere keren aan beide platte zijden hebt vast gehad, kun je er ook op rekenen dat deze leeg is, dat veroorzaakt n.l. sluiting waardoor de batterij vrij snel leegloopt.

Wanneer er helemaal geen spanning meer is, blijft alles op default.
Bij te weinig spanning kan het voorkomen dat instellingen gedeeltelijk bewaard blijven met onvoorspelbare gevolgen.

De temperaturen zijn goed. Alleen zit er weer eens zo'n afwijkende en te hoge aux temp bij.
Lastig aan te geven waar die voor staat (als die al ergens voor staat)

Alle fans draaien goed (ook van de voeding)? PC stof vrij?

De bios slaat wel alles op want de instelling staan altijd zoals ik ze heb gezet, maar het vage is dat als dus de stroom eraf is geweest dat hij alleen geen beeld geeft hij gaat wel gewoon naar windows, Dat vind ik zelf wel heel erg vaag. Ik kan inderdaad even meten of de batterij leeg is maar ik denk dat het dat niet is. Wat je zegt van de batterij dat als je hem vast pakt dat die snel leegloopt weet ik dus dat probeer ik ook te vermijden. En die aux temp weet ik niet coolfan enzo geeft het ook zo hoog aan zal wel niks zijn want pc draait verder stabiel. Alle fans draaien ook en er zit weining tot geen stof op. Ik heb er 6 Fans op waarvan 1 dus in voeding 1 zalman op processor en 4 in de kast zelf.

Maarja wat jij zegt over die batterij zo eventueel wel kunnen want op het moederbord zelf blijft altijd spanning staan als ik de pc uitzet want er brand altijd een groen lampje op het moederbord Het betreft de asus p5kc.

Doe volgend ekeer eens iets anders:
Haal videokaart even los en doe hem er weer in.
En als dat niet helpt: Doe dan nog even een systeemstart tussen het loshalen en weer erin doen.

(ik wil weten of het aan de videokaart ligt, of aan iets anders)

Ik zal een even gaan benchmarken en kijken of de videokaart eventueel overhit, kun je mij vertellen welke temp te hoog is ? bijv boven 100 graden of dergelijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan