Videokaart defect ? XFX GeForce 8800GT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, ja kan ik wel doen maar dat is niet zo maar ff das nogal een werkje, Ik zal het morgen doen en je dan vertellen hoe het is gegaan. Maar het rare is dat het af en toe maar gebeurt, hoe kan ik nou weten of die het deze keer toevalig wel doet.

Doe volgend ekeer eens iets anders:
Haal videokaart even los en doe hem er weer in.
En als dat niet helpt: Doe dan nog even een systeemstart tussen het loshalen en weer erin doen.

(ik wil weten of het aan de videokaart ligt, of aan iets anders)

boven de 80 graden vind ik al aan de hete kant.
Het kan ook nog zijn dat alleen het videokaartgeheugen te heet wordt. Dat heb ik zelf ook wel eens gehad. De GPU zelf was koel, geheugen niet.
(ehm geen idee hoe je achter die temperatuur kan komen)

Haha, ja kan ik wel doen maar dat is niet zo maar ff das nogal een werkje, Ik zal het morgen doen en je dan vertellen hoe het is gegaan. Maar het rare is dat het af en toe maar gebeurt, hoe kan ik nou weten of die het deze keer toevalig wel doet.

niet meer werk als batterij eruit halen.
(je hoeft de kaart niet helemaal uit de pc te halen: gewoon uit het slot halen en boven het slot laten hangen (scheelt een hoop werk)

(ik ga trouwens stoppen voor vandaag.. dus lees morgen wel hoe de stresstest is afgelopen..)

Laatst bewerkt:
niet meer werk als batterij eruit halen.
(je hoeft de kaart niet helemaal uit de pc te halen: gewoon uit het slot halen en boven het slot laten hangen (scheelt een hoop werk)

(ik ga trouwens stoppen voor vandaag.. dus lees morgen wel hoe de stresstest is afgelopen..)

Nou ik had gister mijn pc aan gezet met benchmark maar toen ik terug kwam stond er da hij was afgesloten omdat er een ernstige fout was... te warm ? Ik ga het vandaag weer proberen.

Nog even voor duidelijkheid, je had de nieuwste drivers?
Ook de chipsetdrivers zijn geïnstalleerd?

Ik begrijp dat je de videokaart niet gelijk met de pc hebt gekkregen.
Zat er in de pc een kaart toen je hem kocht en heb je die verwijderd en heb je de drivers toen eerst gedeïnstalleerd?

Heeft de pc ooit goed gedraaid?
Is het helemaal zelfbouw of heb je er alleen de videokaart ingezet.

Om even een heleboel post terug te stappen naar mrMusic, de voeding kan ook een mogelijke oorzaak zijn.
Slechte voedingen zijn soms te laat met het systeem onder spanning zetten.
Dat is ook een mogelijke verklaring waarom de pc niet opstart wanneer deze van het stroom is af geweest.

Nog even voor duidelijkheid, je had de nieuwste drivers?
Ook de chipsetdrivers zijn geïnstalleerd?

Ik begrijp dat je de videokaart niet gelijk met de pc hebt gekkregen.
Zat er in de pc een kaart toen je hem kocht en heb je die verwijderd en heb je de drivers toen eerst gedeïnstalleerd?

Heeft de pc ooit goed gedraaid?
Is het helemaal zelfbouw of heb je er alleen de videokaart ingezet.

Om even een heleboel post terug te stappen naar mrMusic, de voeding kan ook een mogelijke oorzaak zijn.
Slechte voedingen zijn soms te laat met het systeem onder spanning zetten.
Dat is ook een mogelijke verklaring waarom de pc niet opstart wanneer deze van het stroom is af geweest.

Ik heb als het goed is de nieuwste drivers van xfx.
De chipset drivers zijn ook geinstalleerd.
Deze pc die ik nu heb ik zelf besteld aan onderdelen bij cool-prices.nl en zelf in elkaar gezet doe namelijk zelf ict.

De pc deed het in het begin perfect, maar toen was ook nog nooit de stroom eraf geweest dat stroom probleem is vanaf het begin. En ja het is dus een zelfbouw.
Het zou de voeding kunnen zijn, maar ik had eerst een 400 watt *** voeding in mijn oude pc daar had ik dus lage fps met deze kaart en toen dacht ik dat het de voedign was maar dat was het niet het was de cpu.

Dus het lijkt me sterk dat het de voeding is. Het lijkt mij dat de batterij leeg is en dat de videokaart te warm word omdat ik al vanaf het begin een slecht gevoel had over de kaart ivm stotteren met spellen en dus deze art affects.

*edit* Owja ik zet altijd wel c1support en stepspeed uit in de bios dit is mij verteld dat dit beter is door een kameraad.

Laatst bewerkt:
Je kunt ook even in je logboeken kijken wat er precies fout gaat. wanneer de pc uitgaat.
Voor Vista kom je daar door logboeken in het zoekvak van start te tikken.
Bij beheer gebeurtenissen zie je dan de fouten en waarschuwingen, mogelijk staat daar iets interessants tussen.

Bij probleem rapporten en oplossing stond dit boven aan :

Follow the steps in the Knowledge Base (KB) article to solve the problem with DirectX graphics kernel subsystem (dxgkrnl.sys)

This problem was caused by DirectX graphics kernel subsystem (dxgkrnl.sys), which was created by Microsoft.

Solution

--------------------------------------------------------------------------------

To view details about how to fix this problem, click the link under Technical Information. This link will take you to a Microsoft Support Knowledge Base (KB) article. Follow the steps in the article to fix your computer problem

Ook heb ik net een benchmark gedaan van alleen grafische dingen dus niet cpu hier een screenshot van score en temp naar 1 benchmark:

benchrh8.jpg

*edit* Ik dacht mischien heb je hier ook wat aan, kun je zien welke versie drivers

sdblj3.jpg

Laatst bewerkt:
Mijn advies:

Heb je nog een oude grafische kaart ergens liggen, of die je van iemand kan lenen? Eentje die ook PCI-x is. Deze erin proppen, kijken hoe nu het beeld is. Als het nu WEL goed is, ligt het dus aan je grafische kaart.

Niet moeilijk meedoen, screenshots uitprinten en als bijlage meeversturen met je graka om zo een nieuwe ervoor in de plaats te krijgen, niet moeilijk doen verder, heb dit zelf ook ooit eens gehad namelijk. Weet niet wat voor een kast je hebt, en wat standaard temps zijn van die 8800GT van je, of die overclcoked is ofzo, maar mijn Club3D 8800GT bleef op 50 stressed hangen met reference cooler en Aerocool engine II case (redelijk tot goede airflow imo).

Hij wordt mij aardig warm, zelfs mijn GTX 260 XXX van nu met referentiecooler wordt 'slechts' 71 graadjes stressed.

Ik heb ze screenshot gestuurd en ze zeggen RMA maar als hun testen en niks vinden ik zit niet op te wachten kaart week kwijt en dan zelfde terug dus ik bel ze wel ff

bel ze morgen op en waarschijnlijk krijg ik een vervangend artikel omdat ze deze er niet meer op hebben staan, wat komt aardig in de buurt kwa prestaties want weet niet echt superveel van videokaarten af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan