videokaart deskundige gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

googlen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2010
Hallo,

Ik ben Abderachid en ik doe op dit moment een niveau 4 ICT opleiding op het MBO.
Een van de opdrachten die ik op dit moment heb is het maken van een samenwerkings verslag over een toegewezen onderwerp. Ik heb met mijn groep het onderwerp Videokaarten gekregen.
Een van de onderdelen van het verslag is dat je een deskundige op het gebied van videokaarten vind die een aantal vragen kan beantwoorden.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd. Ik heb het PC Magazine ComputerTotaal gebeld, maar die hadden geen tijd.

Op dit moment begint de tijd wel te dringen en de laatste optie is het zoeken via forums.
Bij deze dus de vraag of er hier iemand is die redelijk wat over videokaarten weet en er het liefst in het dagelijks leven mee werkt.
Als jij denkt dat jij wel een aantal algemene vragen over videokaarten kunt beantwoorden zou ik het heel aardig vinden als je dat even laat weten via een PB.
Ik stuur dan de vragenlijst toe, zodat je zelf een moment uit kunt kiezen om het in te vullen.

Alvast bedankt,

abderachid

Misschien kun je even bellen met nvidia/ATI? Of gewoon even met de lokale computerwinkel.

Succes:thumb:

Misschien kun je even bellen met nvidia/ATI? Of gewoon even met de lokale computerwinkel.

Succes:thumb:

Die zijn niet in Nederland, en van onze docent mogen we niet naar een computerwinkel gaan.

stuur maar :
Ik zal zien wat ik kan beantwoorden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Op bijvoorbeeld www.wikipedia.nl kan je al heel veel antwoorden op je vragen vinden.
Als je engels een beetje redelijk op orde is kan je op de websites van de fabrikanten ook veel informatie inwinnen.

stuur maar :
Ik zal zien wat ik kan beantwoorden.

Waar moet je op letten als je een videokaart gaat halen?
Wat is de meeste voorkomende oorzaak wanneer een videokaart stuk is?
Wat heeft de geheugen van de videokaart te maken met het beeld resolutie?
Welke video kaart is het beste over het algemeen Nvidia of ATI?
Hoeveel invloed heeft een videokaart op een computer?
Waarom zitten er op sommige videokaarten ventilators?
Wat voor aansluitingen zitten er tegenwoordig op de nieuwere videokaarten?
Wat is de verschil tussen één van de eerste videokaarten en de videokaarten van nu?
Wat voor een videokaart zou u mensen aanraden voor hun computer thuis?
Hoelang kan een videokaart mee en waarom zou die niet langer kunnen?
Wat is de beste videokaart die er is, en wat maakt het de beste videokaart?
Welke onderdelen zijn er allemaal bij gekomen bij de videokaarten van vroeger en videokaarten van nu?
Wat is het concrete verschil tussen een interne videokaart en een externe videokaart?
Wat is het verschil tussen een pcb van een moeder bord en die van een videokaart?

Waneer is de eerste videokaart gemaakt?
Hoe werkt een videokaart?
Wie Heeft de Videokaart uitgevonden?
Wat zijn de beste video kaarten van nu
Hoe kom je erachter hoeveel geheugen je videokaart heeft?
Hoe kan je videokaart upgraden
Kun je meer videokaarten gebruiken in je computer?
Wat is de hoogste snelheid van AGP?
Waarom heeft een videokaart een koeler?
Waar staat AGP voor?
Hoeveel interne aansluitingen zijn er ?
Waaneer is de eerste externe videokaart uigevonden/
Waarom word er nog steeds gebruik gemaakt van AGP kaart?
Waarom is de stroomverbruik zo hoog?

Zo als ik eerder al zei, nu de vragen bekend zijn kan je de meeste antwoorden eenvoudig al op internet vinden.
Voor vragen waar je dan geen antwoord op weet te vinden kan ik je wel bij helpen.
Het is niet de bedoeling dat wij al die vragen als complete huiswerk voor je gaan beantwoorden.
Laat ff weten welke vragen er over blijven, dan help ik je verder.:thumb:

1: aansluting AGP /PCI, Vermogen van je voeding en of de kaart in verhouding is met de rest van je hardware.
2. Warmte/Hitte en/of slechte voeding.
3. Meestal geeft meer geheugen een snellere FSP bij een hoge resolutie.
4. Merk maakt weinig uit. Dit is een oud fabeltje.
5. een videokaart verbetert het grafisch gedeelte van de pc.
6. koeling van de GPU chip /geheugen.
7. Vage vraag. PCI-e ? of bedoel je de voedingskabels?
8. Snelheid, geheugen en ondersteuning nieuwe software ect.
9.Totaal afhankelijk waarvoor de pc gebruikt wordt.
10. Ligt ook aan het gebruik. Een kaart kan jaren meegaan. maar games / apps gaan meer vragen van je videokaart er komt een moment dat je een sneller nodig hebt.

Zo nu ben ik al heel gul geweest. Dit zijn wel erg simpele vragen voor niv. 4 ICT..:rolleyes: die je binnen 3 min op internet gevonden hebt...

De rest mag je zelf zoeken,mocht je iets alsnog niet kunnen vinden, dan horen we het wel

Je bent nu wel op weg geholpen. Helpmij is er niet voor om jouw huiswerk te maken.

Verder zie ik ook geen input van jou die aangeeft wat je zelf al gevonden hebt aan antwoorden dus zet ik er een slot op. Mocht je er anders over denken mag je mailen naar:

mario@helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan