videokaart doet het af en toe wel en dan weer niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter apen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

apen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
ik heb een oude nvdia geforce gt 6600 en deze zit op een pci poot zonder extra stroomtoevoer. er zit koeling op, maar geen ventilator.

af en toe doet deze het normaal. maar als ik deze dan opnieuw opstart doet deze niks. hij doet het vaker net dan wel.
verder zit er in:
AMD athlon 64 +3000 @1.8 ghz
chieftec 400 watt voeding
1gb dual ram
2 dvd branders
maxtor 160gb harde schijf
WD 500 gb harde schijf
asus a8n-e moederbord
+ een merkloze usb uitbereiding

als deze niet goed opstart draait de ventilator van de CPU minder hard, kan dit misschien aan de voeding liggen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan dus een probleem zijn dat je geen ventilator hebt. Het kan ook in de monitor zelf zitten. Kun je testen met een ander beeldscherm, voeding probleempje...

Heeft dat ding een eigen temperatuur sensor. Wellicht is er software op internet te vinden om dit te meten. :confused:

de temperatuur van de videokaart is geen probleem, het enigste gedeelte dat warm wordt is de chipset omdat de koeling daarvan niet werkt(is verder geen probleem en niet te warm). de videokaart is zonder ventilator geleverd door asus.

berekent dat ik ong. 406 watt zou verbruiken volgens een power supply calculator. nu heb ik ervoor gekozen om de maxtor harde schijf eruit te halen en te kijken of het nu werkt.

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk anders es in het BIOS welke temperatuur de CPU heeft (al verdenk ik een brakke voeding ...)

EDIT Software om temperaturen te meten: Speccy (piriform)

Laatst bewerkt:
zoals ik al zij er zijn geen warmte problemen

Als je daar zeker van bent dan blijft zeer waarschijnlijk een brakke voeding over. Heb je trouwens ook nog gekeken of er bolle condensators op het moederbord zijn, of met een kleine bolling op de bovenkant? (of misschien nog een klein bruin vlekje?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan