videokaart doet het niet....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Btec
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Btec

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Onlangs liet mijn computer nadat mijn videokaart geen beeld meer liet zien en ik m'n scherm in mijn onboard heb gestopt, BSOD's zien. Ik kreeg er een elke keer als ik een zwaar proces startte. Na er een paar te hebben gehad gaf zowel mijn extern al mijn onboard videokaart geen beeld meer.. Mijn externe videokaart draait wel gewoon! (ik heb een acer aspire m5640 met windows 7)

Natuurlijk is de garantie van mn computer net een paar maanden afgelopen dus ik hoop dat iemand mij kan helpen..?!

Heb je een volgorde voor grafische kaarten in de BIOS ingesteld? Heb je de BIOS al op fabrieksstand teruggezet? Wat gebeurt, indien je de externe grafische kaart verwijderd, werkt dan de interne kaart? Werkt de externe grafische kaart in een ander pc?

Door beantwoording van de vragen kan je erachter komen wat van je computer nog werkt...:thumb:

Sorry, ik heb niet alles goed vermeld... Mijn onboard en mijn externe videokaart laten geen beeld meer zien.. De computer start gewoon op maar laat geen beeld zien:( ik had m'n bios al gereset voordat dit gebeurde. Ik heb nog niet gekeken of m'n externe videokaart het in een andere computer deed maar ik begin nu eigenlijk wel te geloven dat het aan m'n moederboard ligt..?!

m5640..
Maak je pc eens open en zoek naar een stickertje op het moederbord dat begint met "mb"
Welk cijfer staat erachter?

Laatst bewerkt:
Ik zie geen stickertje met mb, maar wel eentje met wb.. Erachter staat 13 en daar weer onder staat 0131.....

Meestal staat het op de pcibussen..
Maar geen stickertje, dat is jammer :)

Ik denk dat je moederbord het begeven heeft.
Is je garantie echt al "maanden" voorbij? of nog maar net..?
Als je 1 jaar garantie had, heb je namelijk recht op een 13e maand

Toch nog gevonden!! MBSAM0900482406A41EE01

En de garantie is al meer dan 13 maandan afgelopen :(

Oké, erg bedankt! Dan ga ik maar eens op zoek naar een nieuw moederboard.. Ik heb een Intel Q6600 processor. Dus kan ik gewoon een moederboard kopen dat voor mijn chipset?? Of moet ik nog ergens op letten? Of kan ik gewoon beter een hele nieuwe processor en moederboard combinatie kopen..

Alvast bedankt!:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik zal het toch nog een keer zonder externe VGA kaart proberen. Helpt het niet kan het ook geen kwaad.

Nieuwe moederbord: let erop dat je je geheugen, VGA kaart, harde schijf en brander erop kan aansluiten. Ook moet je koeler ergens zijn warmte kwijt. Misschien kan je hetzelfde moederbord nog ergens nieuw kopen.

Success:thumb:

die Q6600 is een goede cpu
ik heb hem zelf ook en kan alles nog prima draaien

maar het is geen koop voor toekomstige upgrades daar voor zul je een nieuwe type cpu moeten nemen zoals de Core I7

ik zou de q6600 verkopen ze zijn nog wel wat waard en daar dan een nieuw moederbord + cpu voor kopen
en als het moet ook nieuw geheugen

Erg bedankt voor jullie hulp! ik ga dan een nieuw moederboard kopen. ik denk dat deze het meest geschikt voor mij is:ASUS P5KPL-AM , hij kost maar €50,- en ik hoop dat alles het dan weer doet! ik zal jullie het laten weten waneer het zover is en of het geholpen heeft!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan