videokaart driver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

E=mc2

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
22
Hallo

Ik heb drie dagen geleden een nieuwe driver voor mijn videokaart (Nvidia Geforce 7650GS) binnen gehaald met windows update. Maar nu kamp ik met het volgende probleem:
Als ik de pc opstart gaat alles goed maar als ik 5 minuten achter mijn pc zit dan gaat het scherm op zwart. Als ik mijn monitor dan aan en uit zet heb ik weer een halve minuut beeld. Dit probleem doet zich soms niet voor waneer ik de computer opnieuw opstart soms ook weer wel. :confused: Als het dan een keertje goed gaat komen de problemen na een aantal uren.

Ik denk zelf dat dit met de nieuwe driver te maken heeft. Mijn vraag is daarom hoe kan ik de vorige veilig terug zetten?

alvast heel erg bedankt
 
Heb je ook de laatste versie chipsetdrivers voor Vista geïnstalleerd?
 
Zie mijn handtekening.
En zet die info hier eens neer.

Een chipset zijn de onderdelen op het moederbord wat de communictie verzorgt tussen de verschillende onderdelen daarop.

B.v. een oudere.
Northsouthbridge.png
 
Mijn computer is een MEDION md 8822

Deze heeft 1 gb ddr2 ram
CPU: Intel E6400 dualcore
Video kaart: Nvidia Geforce 7650 GS
Moederbord: Fabrikant MICRO-STAR INTERNATIONAL CO
Type: Ms 7318
Chipset: VIA P4M890
Southbridge: VIA VT 8251

Ik hoop dat dit genoeg is als u meer wilt weten moet u dat even zeggen en ook hoe ik die informatie het beste kan ophalen.

Wat de chipsetdrivers betreft ik heb nooit drivers geinstalleerd maar mischien zijn ze met de windows update meegekomen.
 
Dit zijn de chipsetdrivers voor de Vista 32bits versie en deze voor de grafische kaart.

Eerst de chipsetdrivers en na een reboot de nVidia drivers, en weer rebooten.

En dan maar hopen dat het probleem over is.
 
Ik heb nu alleen de chipset driver geinstaleerd en ik heb de pc al drie keer opnieuw opgestart en hij geeft geen zwarte schermen.

Ik denk dat het probleem is opgelost als ik toch nog zwarte schermen zie dan instaleer ik ook nog de driver voor de videokaart. als ik dan nog zwarte schermen laat ik het weten

Heel erg bedankt voor uw hulp:thumb:
 
hallo

Na het instaleren van de chipset drivers en de drivers voor de videokaart heb ik nog steeds de zwarte schermen. Wat ik intussen heb opgemerkt is dat als ik een zwart scherm krijg ik toch nog een heel erg onduidelijk (bijna niet te zien) beeld krijg. Ook als ik de monitor een keer of 10 aan en uit heb gezet houden de zwarte beelden op.

Ik dacht zelf te proberen de oude driver terug te zetten maar ik weet niet hoe dat moet.

Ik hoop dat u na deze info nog iets anders weet

Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan