Videokaart driver weigert dienst! Radeon x1650

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjene

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Hallo,

Ik heb mijn pc geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd, maar als ik de drivers voor de videokaart (radeon x1650) installeer en de computer opnieuw opstart, wordt het beeld zwart zodra windows opstart... Vervolgens moet ik via veilige modus de driver deïnstalleren om weer beeld te krijgen.

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Besturingssysteem: Windows XP PRO SP3 met .net framework 3.0

Alvast bedankt :)

Ik had eerst geformatteerd dus er stond nog niks op ook geen drivers, en ik heb inderdaad via die link de goede driver gezocht.

Ook heb ik nog een oudere versie geprobeerd maar hetzelfde probleem.

bedankt voor de snelle reactie

Misschien wel handig om er bij te vermelden:
- Het niet om een legale versie van windows gaat.
- Na het installeren van de geluids kaart start de pc opnieuw op, ik hoor het 'afmeld geluidje' van windows en als ik hem dan weer aan doe doet het geluid niks meer....

ik wordt para

ff vraagje hoor

ook eerst gedacht aan het instaleren ven je moederbord drivers(chipset)alvorens je andere drivers te instaleren?

ja, ik heb de goeie volgorde aangehouden maar het is nog steeds niet gelukt :confused:

voeding op je kaart aangesloten?
na chipsetdriver eerst een herstart van je pc en dan pas de driver van je 1650

pak je de juiste driver??

etc etc

Ik heb de pc nooit open gehad, maar toch even gekeken naar de voeding van de kaart en dat is in orde. Ondertussen heb ik een stuk of 3 verschillende drivers geprobeerd: De nieuwste van ati.com; de op één na nieuwste driver en de driver die op de cd van de videokaart staat.

zogauw je dus de pc herstart dan krijg je helemaal niks meer te zien of een stukje.

gekke vraag wellicht maar het snoer van de monitor zit wel aan je kaart en niet op je onboard.
(helaas komt dat wel eens voor dat men de kabel niet wisselt)

is dit het niet dan kan je de kaart in een ander pc proberen?

De stekker zit op dit moment gewoon de in de videokaart, ik heb nu ook wel beeld maar bij bewegende dingen op het scherm (scrollen van internet pagina's) flikkert het beeld steeds.

Zodra ik een driver installeer en de pc herstart, zie ik gewoon het laad scherm van windows en lijkt alles goed maar zodra het bureaublad hoort te verschijnen gaat het beeldscherm op standby en kreeg ik een melding van 'no video input' zoiets. Als ik dan weer herstart kan ik via veilige modus de drivers de-installeren en dan doet het scherm zn werk weer. Maar dan heb ik dus weer zon abnormaal lage refresh rate :p

De kaart in een andere pc proberen is een manier om te kijken of deze nog goed is, maar er is hier maar 1 pc voor de rest alleen laptop's :)

potverdrie:o:o

ik weet nu eerlijk gezegd ook ff niet meer waar en waarom het nu fout gaat.
je houdt de juiste handelingen aan zeg je etc etc etc.
chipset
voeding
juiste drivers
etc etc

lastig om van hieraf nu te bezien.

wellicht een medehelpmij'r die dit leest nog ideeen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan