Videokaart driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Dag allemaal,ik ben opzoek naar driver voor S3 Trio 32 64 voor win xp.
alvast bedankt

Hartelijk bedankt coenraad,dat is wat ik krijg :

Product: S3 Trio32/64

Current Installed Driver: Version:5.1.2600.0

Recommended Driver: Graphics card does not recognize, please check whether the correct card insertion slot or integrated graphics.

Staat duidelijk op de webpagina van S3: Drivers for new operating systems for the following S3 and S3 Graphics products are not provided. Unless in-the-box drivers exist (as noted below), drivers for current operating systems are not available for any of the following products.

En daar vallen dan ook de S3 Trio 32 en S3 Trio 64 onder. Oftewel: Je kunt alleen de drivers die XP zelf meeneemt gebruiken (áls die er zijn), er is géén update te verkrijgen op Internet (in ieder geval niet vanuit S3).

Tijs.

Ok, kijk eerst eens welke kaart je precies hebt:

Identify the S3 Graphics chip on your board or system Windows WinS3ID.exe

Je kan natuurlijk ook even de kaart eruit halen & met een loep bij goed licht even de chips inspecteren, daar staat altijd wel een nummer op. Kan je hier controleren of het erbij staat:

http://www.s3graphics.com/en/drivers/legacy_software_archive.aspx

Volgens mij staan de drivers standaard ingepakt op de XP-CD, & dan moet je deze hebben: %WINDIR%\Inf\s3trio3d.inf
Of het is misschien is ViRGE Mx model.
Apparaatbeheer, Beeldschermadapters, Eigenschappen, Stuurprogramma bijwerken, Zelf zoeken, Bladeren.
In dezelfde afdeling kan je ook onder details even het VendorID noteren.

Ik weet niet waarom je een driver zoekt, maar het is een hele oude kaart, & een nieuw stuurprogramma zal daar niet veel aan verbeteren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan