Videokaart drivers updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steven0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2014
Ik heb momenteel een HP Pavilion g6 Notebook, en ik merk dat hij de laatste tijd slomer wordt.
Heb de laptop beetje opgeschoond, maar keek dus ook nog even naar drivers ed.

Laptop:
HP Pavilion g6 Notebook
Windows 7 Home Premium 64-bits Service Pack 1
Intel(R) Core(TM) i7-3612QM CPU @ 2.10GHz

Er zitten volgens de HP Support Assistance twee videokaarten in:
Radeon (TM) HD7670M
Versie: 8.933.0.0 (17-01-2012)

Intel (R) HD Graphics 4000
Versie: 8.933.0.0 (17-01-2012)

Toen ik dit zag, merkte ik dus dat ik erg oude versies heb, en dus de drivers moet updaten?

Als ik dit via de site van de videokaarten doe, en via daar de nieuwste versie ophaal zegt die dat
het niet compitabel met mijn systeem is.

Iemand een idee waar ik geupdate drivers vandaan haal die wel op mijn systeem passen en hoe ik dit laptopje wat soepeler kan laten lopen?

Heb dus passende drivers nodig en een goede methode om een laptop goed op te schonen.

Bedankt

Er is echt niets nieuwers bij HP zelf? Gezien de componenten is de laptop niet erg oud.

download slimdrivers via slimdrivers.com en laat een test draaien en het is volkomen gratis

Heb het programma slimdrivers even geïnstalleerd, om via daar de videokaart drivers te updaten.

Via dit programma is het met AMD goed gegaan, denk ik.

Staat nu bij mijn specificaties via HP Support:

Adapter: AMD Radeon HD 7600M Series
Huidige resolutie: 1366x768
Vernieuwingssnelheid: 60
Versie: 13.152.0.0 (30-8-2013)

Is dus in ieder geval geupdate, maar waarom staat er nu AMD Radeon HD 7600M Series ipv. Radeon (TM) HD7670M, of houd dit hetzelfde in?

En kan nog steeds de Intel HD Graphics 4000 niet updaten, blijft zeggen dat die niet compitabel met de computer is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan