Videokaart Easynote LJ75

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Dag allemaal, ik heb een vraagje ,het valt me op als ik videogesprek aan heb op skype en paar documenten open dat mijn laptop uitvalt,nou denk dat het om videokaart gaat,kan ik het apart vervangen of moet heel moederboard vervangen?
alvast bedankt

Hallo

Is overduidelijk ---> nog steeds <--- oververhitting van deze laptop ...

Dringend deze zuiver/stofvrij maken.

Hoe heb ik u hier reeds vermeld ...

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/767254-Easynote-LJ75

Meestal hoef je deze zelfs niet te openen .... maar dit is/was ook reeds eerder vermeld.

Voor mij hoef je dit uiteraard niet te doen , het is immers uw laptop.

Hoe langer je dit uitsteld , hoe meer kans je hebt op extra/nutteloze schade , misschien zelfs uiteindelijk een defekt motherboard.

Peter

Laatst bewerkt:
VDK_P
Bedankt dat heb ik allemaal gedaan maar helaas,heeft niet geholpen.

Hallo

"Bedankt dat heb ik allemaal gedaan maar helaas,heeft niet geholpen. ":confused:

Het zou mij sterk verwonderen , dat u dan ook de eerstvolgende logische stap (ook reeds vermeld in vorige topic) ook hebt gedaan ....

Mochten deze te hoge temperaturen al te lang aanwezig zijn , kan de thermisch geleidende pasta uitgedroogd zijn ... eventueel gemonteerde thermalpads gesmolten.

Uiteraard dienen deze te worden vervangen door verse pasta / nieuwe thermalpads.

Jammerlijk genoeg vermeld je niet of er effektief veel stof aanwezig was in de beide heatpiperadiatoren , wat niet echt een duidelijk beeld schept van de bij u aanwezige situatie.

Normaal gezien is het volkomen overbodig om te vermelden , maar zal dit toch expliciet doen --> niet verder werken met deze laptop in zijn huidige toestand.

De kans begint nu toch stilaan reeel te worden dat er het een en ander op het motherboard sneuveld door het veelvuldig/langdurige oververhitten.

Ik hoop voor u (uw laptop) , dat je ook effektief iets doet met de geleverde info ...

Peter

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank Peter,er is geen stof aanwezig,ventilator draait gewoon doeg,ik dacht ook dat het over koelpasta ging,zal het laten vervangen door iemand die dat kent heb zelf nog nooit gedaan,os kan ik het zelf doen ?als het niet moeilijk is.

Hallo

"zal het laten vervangen door iemand die dat kent heb zelf nog nooit gedaan"

Het veiligste is uiteraard dit laten doen door iemand die de nodige ervaring bezit ... mits dit al enige tijd aansleept , weet die ook wat hij expliciet moet controleren.

"kan ik het zelf doen ?als het niet moeilijk is."

Ik heb geen flauw idee hoe handig je bent ... daarom heb ik ook in uw vorige topic een link gepost waarin men deze laptop demonteerd.

Zo heb je een idee wat dit inhoudt , en kun je zelf inschatten of je dit aandurft ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan