Videokaart Easynote S5 defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hoi,

Het probleem:
PC slaat vast of start zomaar opnieuw op.

Oorzaak:
Onbekend, het is iig geen virus, spyware probleem.Zie ook hier

Na een bezoekje bij een erkende computerzaak, werd mij verteld dat de laptop waarschijnlijk een defecte harde schijf had en deze moest worden vervangen (na een complete test).

Echter heb ik thuis hem nogmaals bekeken en diverse tests uitgevoerd (memtest, alle updates geinstalleerd, etc). Hieruit kwam niet voort dat er probleem was met de harde schijf. Tot slot complete herinstallatie (formatteren) gedaan van Windows XP.

Probleem kwam niet voor, totdat ik de drivers ging installeren van mijn videokaart.
Dus waarschijnlijk heb ik een defecte videokaart of de verkeerde drivers. Ik heb dus de videokaart 'UITgeschakeld' en het probleem lijkt opgelost, want hij blijft stabiel draaien.

Echter, ik heb de drivers geinstalleerd van de packard bell site van de Easynote S5.
Dit is namelijk ook het typenummer van de laptop. Het gaat om de volgende videokaart: Intel Graphics Media Accelerator 900 Video Controller

Kortom is mijn videokaart stuk of heb ik toch de verkeerde drivers?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het niet zozeer een driverprobleem is, als wel een warmte probleem (van de videokaart dus)
Ben je beetje handig, schroef dan alle klepjes los die je kunt vinden en blaas daar eens goed in met perslucht.
Ben je erg handig, haal dan de hele laptop uit elkaar en maakt alles stofvrij.
Heb je geld teveel, laat het doen door een bedrijf (mocht er nog garantie opzitten...dat gaat voor stof niet op, je zal het dan zelf moeten betalen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan