Videokaart en games

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdkooij

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Hallo!

Ik heb wat problemen met mijn nvidia 9800GT en met name bij FIFA09 (maar ook bij FS2004).

Het gaat dan om de textures. Soms als ik aan het voetballen ben dan wordt mijn beeld ineens helemaal gevuld met de texture van een reclamebord, voetbalschoen of wat dan ook. Het is niet meer te spelen.
Het rare is dat het soms gelijk is en soms kan ik 3,4,5 wedstrijden spelen zonder enig probleem.

Dit probleem komt ook wel eens voor als ik FS2004 speel en als ik dan het spel uit ga, krijg ik de melding dat er een nv4-probleem is en de desktop wordt dan heel groot (lage resolutie)

Nu heb ik al drivers gedownload (oude) en opnieuw geprobeerd, maar tot op heden niet succesvol (hoeveel versies moet je terug?!?).

Systeem:
ASUS P5Q mb
E6300 dual core CPU
2GB DDR800
Nvidia 9800GT 1gb
DVD-writer
DVD-speler
450 watt voeding
Windows XP Media Center

Zou het ook kunnen zijn dat er mogelijk te weinig voeding op de kaart staat of krijg ik daar een andere melding voor?

Hopelijk heeft iemand een antwoord wat me helpt dit probleem voortaan te voorkomen.

Thnx, Mark

Beetje googlen doet wonderen.

Meerdere mensen hebben er last van.
Nvidia drivers en windows XP.

Heb je eerstde oude driver goed verwijdert voor je een andere erop gooid??
Om inet is het probleem meestal verholpen met andere drivers

Je voeding heeft niets met dit probleem te maken.

Hi,

Ja ik heb gegoogled, maar aangezien ik geen resultaat boekte met oude drivers heb ik de vraag hier gesteld.

Maar iig bedankt!

Mark

Heb vandaag de oudste driver (177.79) gedownload die ik kon vinden via nvidia voor de 9800GT maar helaas ook geen resultaat.

Ergens anders heb ik gelezen dat het ook te maken kan hebben met de hoeveelheid voltage die de PSU afgeeft.
Bij mij is de 12V, 11.82V en op die betreffende site hebben ze het erover dat die grafische kaart minimaal 11.96V nodig heeft om goed te functioneren.

Helaas staat er niet bij of het degene gelukt is om het voltage hoger te krijgen en of de problemen vervolgens opgelost waren.
Wat is jullie voltage voor +12V en zou dit dan toch aan het type voeding kunnen liggen?

Weet iemand hier meer van?

Thanx!

Oh ja daar zou ik nog even antwoord op geven:

Ja goede vraag. Een onbekend merk volgens mij.
Moet dan eerst ff mijn pc helemaal uitbouwen, maar volgens mij was het iets van ADT.

Gr, Mark

Een b of c merk voeding zou best je probleem kunnen zijn.
Zo is b.v. een 350W voeding van een goed A-merk meestal krachtiger, efficienter en stabieler dan een 550W slecht merk voeding...

Maar zou het dan kunnen zijn dat ik dat ALLEEN bij mijn grafische kaart merk?
Want voor de rest merk ik helemaal niets.....

Dat is inderdaad heel goed mogelijk, want met name de grafische kaart vraagt nogal wat stroom wanneer ie hard aan het werk moet

Ok thanx!

Maar ff over nadenken dan, want het is toch wel zonde als ik een dure nieuwe voeding koop en het blijkt het probleem niet geweest te zijn......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan